Wednesday, February 10, 2016

Alkisahnya encik suami


10/02/2016


Morning semua .. hari ni dah rabu.. kejap jer dah 4 hari juga sekolah cuti.wahh kemain jugak budak berdua ni abg ikhwan dan angah bisingnya lah hai rumah tak reti duk diam .. ade je akal dia nk buat mama marah..hihi anak.. anak..

================================================

Alhamdulillah juga ..
Sekian lama terperam n3 ni dari hari ke hari nk ngapdet nya .heheh hari ni baru berkesempatan.n3 last aritu Ride to cameron en.suami ke cameron bersama2 kawan2 dia ..
nk story sket pasal ke cameron ni ..  masa jumaat lepas tu berpagi lagi en.suami bertolak jam 7.. dalam pukul 12 tengahari tu dapat pnggilan dari en,suami ingat kan dah selamat smpai, alahai cepat benor sampainya ( kata dalam hati ) .. rupanya en,suami ade di hospital kuala berang , trengganu sini .. arghh luruh jantung ini .kenapa dengan abang.. ade pape ker.. gelabah en.suami nk jelaskn keadaan .. en.suami xcident ,terbabas dari motor kerana nk elak kawan didepan yg juga terbabas ... Allah huakbar kuar jugak airmata ini.. tp en.suami menenangkn yg dia tkde pape cuma calar2 sikit je.. motor kesayangan dia lah yg agak teruk jugak.. alhamdulillah .. aku dh tak ingt langsung dengan motor tu , yg aku harapkan suami takde ape2 .. tp yg kawan dia tu kesian dia patah tulang di  bahu dan peha dia .. semoga cepat2 diberikan kesembuhan hendaknya buat dia ..aamiin
Lepas dari selesai pasal semua tu, en.suami terus jugak perjalanan dia ke cameron dengan membonceng bsama kawan dia yg lain .. yg lain2 semua bermotor masing2, cuma en.suami yg menumpangnya, alahai kesian ... takpa lah asal selamat semuaya sudah .. insyaAllah .. tinggal lah kawan dia yg patah bahu dan peha tu dengan familynya yg datang hospital tu..


Gambar kenangan en.suami .. en.abang di hujung sekali sbelah kanan tu.. menumpang gambar dengan motor kawan dia yg duk dihadapan skali tu melentok diatas jalan.. hih .. sayang sangat en.abang dengan gambar ni.

==================================================

Alhamdulillah ... selamat en.suami sampai sini pada malam keesokkan nya hari sabtu .. tk sabar hati nk ketemu.. ngeh2. Gitu lar kan, bile takde depan mata berjauhan,  rindu kemain rasanya.. kesal pun ade bila terkenang kan adekah dosa2 aku dia.. dengan gurau rajuk terasa hati .. masih bertemu lagi kah lepas ni.. hihii
Apepun, bile en suami sampai perkara pertama abis belek2 dia kat mana ada luka .. yg keduanya cari2 strawberry ( hahaha)


Nah ... ini dia strawberry ..dan jagung cristal. Mih3 takpe lar sikit pun .yg tu je rezeki kan. En.abang sampai malam , malam tu jugak aku ngap strawberry ni , masam manis  .. pasal jagung kristal plak , jagung cristal ni memang dah manis, kalu makan gitu jer tanpa direbus masak pun boleh ,memang sedap.. yg aku tahu namanya jagung cristal sebab 7 tahun yg lepas pernah lar bercuti cameron dan makan jagung tu ,tuan jual tu kata ni jagung kristal, nampak tk isinya yg ada warna putih kuning tu seperti kristal kan .. nk makan tanpa dimasak pun bole..itu katanya .. tp iya betul, memang manis ni jagung lemak berkrim .,hihi


Haaaa .... anakanda berempat sedang menayangkn baju cameron masing2.hik hikk.. bersemangat kemain .. oke mai mamanya perkenalkn satu2 ye .. mula dari kanan .. yg hujung kanan tu angah (ilham) , sebelah angah , abang ( ikhwan ) .. yg ceria ketawa atas kereta tu , baby solihin .. dah besar dia ..dah nak masuk setahun 4 bulan ( 28hb ni ) ... dan yg last si hijau tu satu2nya puteri mama , kak chik ( icha) .. kak cik sorang je lain warna.. takpe lar ya sayang, terserlah kemanjaan dengan hijau..
Walo apepun , terima kasih abah ..... terima kasih atas ole2 nya .. terima kasih Ya Allah ... keranaMu Ya Allah aku masih dapat melihat insan yg ku sayang ini .. alhamdulillah.






2 comments:

dalila said...

Allah..nasib baik jgk xde pape kak..kalau ila mau gugut jantung ni dengar..hurmm..
oo tu jagung kristal ye..ila tau mkn je xtau nm..hihi

norhidana miswan said...

yelah.... sapa tak berdebar bila tau2 kt spital kan... tp mmg kuat semangat suami sbb naik jgk ke CH pastu siap balik bwk ole2 utk anak2 ngn org rumah nya...

jagung tu menggoda betul lah...