Tuesday, December 8, 2015

singgah pantai

8/12/2015





Tengok kaki comel atas tu ..
dah besar jari kaki si baby solihin mama ..
Dah pandai menguis pasir pantai .. asyiknya dia .. 
sampai camtu mulut dia.. 
yg sebelahnya , kak chik icha ..
merenung jauh entah kemana dia ..
Dah sekian lama tak singgah pantai.. 
dah setahun rasanya.. biasa lalu jer .. tak singgah pun . Yg last punye awal tahun bulan 1, masa tu solihin baru 3 bulan .. 
itu pun di pantai dungun .. 
sabtu ,tiga hari yg lepas kami ke pantai yg berdekatan , pantai teluk ketapang.. agak kuat jugak ombaknya .. haishh.. dah masuk bulan december tp musim tengkujuh masih belum berkunjung tiba di terengganu ni .. sekejap hujan .. dan kejap panas .. tp banyaknya hujan ..
biasanya tahun2 sebelomnya masa ni kami semua kesejukan .. hujan ..hari2 hujan dan angin dan kadangtu sampai dinaiki air .. Banjir sana sini .. 
Apapun .. alhamdulillah .. 
syukur di setiap cuaca baik dan sebaliknya yg dianugerahkan Allah ..



Saat lelah dalam perjalanan hidup , berhentilah seketika
Lihat kebelakang apa yg telah kita lalui ..
Lantas ..
Bersyukur lah dengan apa yg kita perolehi saat ini ..




3 comments:

norhidana miswan said...

xgeli ke bby solihin ngn pasir tuh... aiyan dulu masa dlm setahun ke 2 thn geli kaki kene pasir dh beso nih baru suke main pasir pantai hehehhe

dalila said...

alahaiii..geramnye tgk solihin tu..

Siti Yang Menaip said...

tinggi tu ombak.. duduk tepi tengok je main pasir.. eheh..