Saturday, December 19, 2015

nasi bajet



Alhamdulillah .. kenyang dah dengan rezeki hari ni.. hari ni hari sabtu , hari bermalas malasan nak masak . Jadi sskali kita ubah selera makan nasi bungkus .. hihi .. gambar kat atas tu adalah nasi bajet rm3 ringgit saja satu bungkus .. jadi beli 3 , jumlahnya rm9 .. berlauk ayam goreng berempah dua bungkus, dan ikan kerisi goreng satu .. murah kan .. cuma di terengganu kite ni .. hari ni en.suami cuti kerja separuh hari , jadi kami pergi ke tempat projek ' rumah istana ' kami .. sambil tu , bungkus nasi bajet yg berdekatan.. bajet nk makan di sana .. lupa nak ambik gambar banner nasi bajet tu ..ada di jual dipinggir2 jalan ...kalau sesetengah tempat , rm3 siap dengan air sebungkus ..lg untung ..


Hype .. pekena air nyior skali yaa .. air nyior vs air kelapa .segar terasa.. beli di tepi2 jalan jugak td cuma rm 1 .. betol2 bajet hari ni ..wahaha ..  .air nyior air favorite en,suami . Kadang tu , dia siap beli sebiji dua buah kelapa , bawak balik rumah dan buat sendiri .. mm.. memang dapat minum puas2 lar .. 


Ini budak mana entah ..yg  lain2 duk menjamu selera , dia sibuk tido. Baby solihin tido masa perjalanan ke sini td . Selepas zohor.. tido cuma beralas baju sejuk abah nya ..kemain dia , mimpi entah kemana dahh  .. lena betol  .. 


Selesai makan2 ,anakanda bertiga tu main2 susun bata plak .. itu lar kije budak2 ni .. mih mih mihhh

3 comments:

Sheila Adziz said...

murah sangat tu sis... yg enting kenyang... hehe

norhidana miswan said...

rm3 lauk ikan kerisi 2 ketul siap ada kuah gulai lg ke? gile murah.... kalu kt kl ikan grg sekor dh rm3.... kalu nasi ngn ayam goreng bodo2 comporm rm4 ke rm5.... syok nyer lah duk tganu kite

Siti Yang Menaip said...

eheheh nasi bajet pun sodap =)

CT jalan2 blogwalking sini.. follow sini..
http://sitiyangmenaip.blogspot.my/ jemput singgah..