Sunday, November 15, 2015

majlis ihtifal


Kelmarin 14/11/14 sekolah PASTI AS-SABIQUN 
angah , ilham irfan mengadakn majlis ihtifal kali ke 30 tahun dah .. majlis ihtifal tu bermula jam 9 pagi dan sudahnya jam 12 tengahari .. kali ni mama nya berpeluang hadir ..Gembira rasa hati .
tahun lepas majlis ihtifal abang ikhwan (last year blajar ,6 tahun) mama tak dapat nk pergi masa tu sebab berpantang melahirkan dik solihin . Rasa gak sedih tu sebab kan tahun lepas last abang ikhwan belajar 6 tahun .. tak dapat tengok dia naik atas ambik sijil dan hadiah .. masa tu abahnya la yg pergi. Cuma gambar nya saja yg dapat mama tengok ..


Ini dia putera kedua mama abah ... ilham irfan . Budak yg malu2 nak bergambar .. Dah 4 tahun.berakhir sudah persekolahan untuk 4 tahun.nanti insyaAllah sambung sekolah untuk tahun depan lagi ya, 5 tahun .. 


Ini asalnya gambar pertama dia. Nak ambil gambar masa ambik hadiah mama tk sempat, cepat sangat ..dia ambik hadiah terus pergi .. ngeh ngehh.. pastu suruh angah duk depan sorang2 takmo dia, terpaksa ler abahnya turut sama dengan adik solihin skali .. lepas dari tu baru la dapat tangkap gambar dia sorang , gambar diatas tu yaa... 


Mihmihmihh ... 
Baby solihin .mula2 sampai dah takut nak gerak2 ,asyik duk atas riba mama .. ramai orang keliling kotnya .. lepas dari tu menyusu dan terus tido .. isk iskkk.. tak malu2 dear ni tenganga mulut tu .. masa ni entah kemana laa dia mimpi .. aduyaii.. solihin terjaga bila majlis dh separuh nak selesai .. lama dia tido..best sangat kot atas 'sofa empuk ' mama nih ..


Abang ikhwan ... 
Katanya , ni skolah abang dulu ..hihi .ade gak dia terjumpa cikgu2 dia ..malunya kemain abang ikhwan ni .. terkiput2.. sebut nak pergi ke sekolah pasti angah , dia laa yg paling tak sabar2 nya ... lama tak tengok sekolah abang dulu katanyaaa ...!! 


Puteri mama ,
 icha a.k.a kak cik asyik duk di ribaan abahnya .. nasib gi majlis anak2 tak buat perangai .. diam  baikk jer ..alhamdulillah ..
Ade gak anak2 lain yg hadir berbagai karenah bile dah duk majlis lama gitu ..ade yg menangis kepuasan agaknya ..
majlis 3 jam dengan ucapan dan persembahan dari budak2 pasti .. seronok tengok ragam anak2 kan duk buat pelbagai persembahan .. ada nasyik .. ada sajak dan ade gak laungan azan .. hihi , meremang gak bulu roma mama mendengarnyaa ..



Di akhir majlis jam 12 tengahari , ade sedikit majlis makan2 ..
Ermm tengok angah berselera sungguh dia ni . Klau bab makan memang slalu banyak2.. tp berselerak dalam pinggang nya tu .. nasi ada tumpah kat tepi .. angah ni kidal dia , bertangan kiri , jadi bila makannya dengan tangan kanan jadi camtu ler , berselerak .. abis pipi kiri kanan dipenuhi nasi. kalau guna sudu baru la oke sket kotnya .. nnti bile besar sket jadi biasa la guna tangan kanan kan .





1 comment:

Ibu Lala said...

Musim ihtifal skrg ni. Anak sy pun td