Thursday, October 1, 2015

yeayy dapat pingat sukaneka


Salam 1 oktober ..
Hih kejap jer masa berlalu ye.. dah pun dibulan 10 . Lagi dua bulan nk abis tahun dah .ee takut takut umur nak naik lagi. 
tp tu lah sekarang rasa macam kejap je masa ..baru lagi rasa hari jumaat,dah esok nak jumaat plak . Ke saly je yg rasa cepat nya hari berlalu ..? Mmm

Sebelom melarat entah kemana, back story ya , pasal pingat kat bawah ni.. ehh pingat kew ape orang panggil ya .?
takpe lah biar saly panggil pingat je. 
Ini sempena sukan di sekolah ikhwan ,
Sukaneka sempena kej. Balapan & padang kali ke 12 ..

Johan .. naib johan dan ketiga . Amboi kemain abang ikhwan tiga2 dibawa balik tunjuk kat mama nih haa .. gembira ikhwan. Tapiiiiii ....... mama lagi teruja nih. Hihi almaklumla ini pertama kali anak sendiri dapat ini.. alhamdulillah.
Ehh mama taktau pon yg ikhwan ni ade main sukaneka ni ,kebetulan hari selasa yg lepas (29.9.2015) jadual sekolah dia seperti biasa la ade PJ ,pendidikan jasmani .
jadi dah tersedia pakai baju untuk bersenam pagi tu
warna kuning, ikut rumah sukan dia  .. Sebelom tuh dia ade bg surat, cikgu suruh datang sekolah hari khamis (hari ni ) jemput ibu bapa sempena sukaneka ni. Ingat kan hari khamis laa ade permainan kan.. 
Bile pulang sekolah tu ,tetiba abg ikhwan bergurau dengan  mama seperti biase (suka gurau budak ni) katanya , mama ,abang ade beli kereta mainan ... ape lagi mula nk berasap dah muka mama nk marah.. dalam kepala mama, asyik mainan jer dia nih .. pastu ...
hahaha dia punye pecah ketawa , 
nah dia pun tunjuk laa pingat tiga2 tu.. apela mama .. kata ikhwan .. abang main sukan arini .. abang menang abang kuat .. kihkihkihh
Dia pun mula laa duk citer kat mama .. satu persatu ..bla blaa blaaa ... gembiranya budak ni.. walo pun sekadar sukaneka .. aduh .. tetibe mama plak bercahaya muka  . terasa laa muka mama comel je waktu tu.. apesal ye .. hihihi 


Panjang lebar lak citer mama nya ni. 
Oke laa nak tepek gambo pingat nak buat tatapan kenangan .. 
ini abg ikhwan yg suruh ambik gambar .. pandai budak2 zaman sekarang kan.. 


                     

Ini dia abang ikhwan dengan keterujaan nya .. 
Macam gaya dia buat nak tunjuk sangat hadiah dia tu .
Tahniah sayang .. nanti akan datang ade sukan main lagi ye ..
Muah muah muah ..
Muah ciked ..




3 comments:

aTieYusof Family said...

Tahniah abg Ikhwan hensem.. hihi.. suka betul dia dapat hadiahkan... yg kita mak dia pun ikut gembira kan Sally:)

norhidana miswan said...

waaaaa banyaknya dia menang hadiah

dalila said...

tahniah abg ikhwan..
byk pingat dapat..nnt simpan wat kenangan..