Thursday, October 22, 2015

cara/petua pilih buah tembikai


Salam khamis semua .. 
seperti biasa hari2 terasa begitu pantas masa berlalu kan .
dah pun hari khamis ..
Kita pun dh pertengahan bulan 10, nnti tk lama da bulan 11 . 
Di sini terengganu belum bermula musim hujan ( tengkujuh ). Kalau tahun lepas , rasanya dah nak mula ni , tahun lepas gak seingat saly, masa saly dalam pantang  sini hujan tak henti2 dan banjir pula tu.. harap2 tahun ni tak la banjir teruk melanda .. aamiin

Semalam masa saly santai2 duk scroll facebook tetiba terbaca satu petua ni , cara nk tahu buah tembikai tu manis dan elok atau tidak .. sungguh , saly belom tau lagi .. padahal ini buah yg paling saly suka .. kadang tu wajib ade .muahaha
Ooo macam ni ya rupenya cara pilih.. 
sebelum ni kan kita main ketuk2 je, kalu bunyi oke ,yg tu la kita pilih .. tp jarang lah kalu en.abang beli isi nya tak manis .. ( terbayang2 rasa keenakan buah tembikai ni ..slurpp ) 
Oke uollss .. 
 jom sama2 belajar petua pilih buah tembikai yg elok
















3 comments:

aTieYusof Family said...

Salam Saly.. boleh lah nak belajar petua ni nti bila beli tembikai.. si abang Pae pun suka sgt tembikai..

norhidana miswan said...

mmg kene ingat nih... kalu tak hampa dpt buah yg tawar

dalila said...

ila failed btl klu pilih tembikai ni kak..klu beli sokmo xmanis..mekasih kak share kt cni..