Thursday, September 3, 2015

solihin 10 bulan

03/09/2015


Terlupa mama nak tepek gambo baby mama ni, idlan solihin .. 
28/8/2015 yg lepas, solihin dah pun 10 bulan ..  
maknanya untuk hari ni solihin dah 10 bulan 6 hari .. hehe .. dalam 10 bulan ni solihin dah punya 4 batang gigi.. satu persatu giginya tumbuh lepas aidilfitri baru2 ni. Tumbuh yg bawah dulu 2 batang, yg atas pula 2 batang baru je 2 minggu ada.. 
orang2 tua kata, kalu tumbuh gigi yg bawah dulu nya, budak ni tak sombong dan besar diri (berlagak )..kalu atas duluan mungkin camtu la (besar diri kot ).. hihihii itu cuma cakap orang2 dlu.. aku tak guna pakai pun ..


Sekarang solihin dah boleh bangun sendiri, lepas tangan dari tempat berpaut, tapi kaki tak berani nak melangkah .. takut dia ..ayuh dik, cepat2 langkah ..nanti boleh bermain berlari sama abang2 dan kak cik .. hehh
Kalau ikut kak cik dia, boleh berjalan pun masa umur 10 bulan ..abang2 dia abang dan angah boleh jalan tepat tepat umor masuk setahun ..

Sekarang ni makin pandai dia, langsung takmo jauh dengan mama..aihh nak buat kije pun susah skit, nak masak.. asyik je nanges huwaa huwaaa...... 
Nak mintak dukung hadoi berat kemain awak solihin.
Taktau berat wape budak ni.dah lama mama takgi klinik temujnji lepas raya baru ni, tp dek satu persatu anak2 tak sihat..abah solihin lagi ,jd tak berkesempatan nk pergi. Kalu takde pape minggu depan boleh pergi , nampak abah nya dah makin sihat sikit.. lame benornya sakit chicken pox.. kene bile umur dah tinggi camtu ler .. lebih parah dari budak .

Oke next time mama citer pasal adik lagi ye..
Muah muahh ciked .. 





3 comments:

dalila said...

tu la kak..penah jgk dengar klu tumbuh gigi bwh dl org kata merendah diri orgnye..hihi..mcm2
darwish xtumbuh gigi lg ni..huwaaa..

norhidana miswan said...

makin bulat dia.... tak lama lg laju lah jln tuh kan solihin...

Kakzakie said...

Tapi kakak rasa normally baby.tumbuh gigi bawah dulu kan..
Lagi 2 bulan sambut birthdaylah ye:)