Saturday, August 15, 2015

throwback aidilfitri 2015

30 syawal 
15/8/2015




Hari ni 30 syawal .. kita pun sudah berada dipenghujungnya bulan syawal..  perlahan lahan meninggalkan kita  dengan kemeriahannya yg masih terasa..  rindu rasanya berpagi raya berpakaian indah belaka .. berjumpa semua sanak saudara .. yg dekat saling berkujungan ..yg jauh pula berkirim salam .. dapat merasa pelbagai hidangan .. lemang ketupat rendang.. kuih muih raya .. sobs .. ! Ingin rasanya nak putarkan kembali masa tu. Rindunya ... 
Oleh kerana hari ni dah hari akhir bulan syawal , nak throwback sikit foto raya ,yg tak seberapanya.. kemeriahan dalam kesederhanaan dalam family kecil aku ni .. tak seberapa, tp kekal diingatan sampai bebila .. 




Ini gambar pertama kami masa pagi 1 syawal ..
camera yg ambik sendiri depan kami.. takde orang pun..
Kekekeh .. 
 dengan ragam xcited masing masing.. ìkemain mak ayah bersedia .. yg baby solihin dan kak cik masing masing duk tengok abah dan mama .. hadoii
pandang depan ya sayang.. itu camera..!!


Ini baru cantek sikit... 
posing abes abesan dah tp totap tak menjadi. Senyum dah nampak semacam.. Ank2 banyak ragam sangat mereka.. Hahaha..  kalu bleh nak cepat2 ambik gambo..
hokey la tu dari takde langsung gambar 1 syawal.. mama siap2 print cecomel ya


Mama with anakanda pule ..



Pagi2 raya adik solihin dah mula nk meragam dear .. mama duk bilang 1..2 ..3 .. nk ambik gambo tp boo layan laaa .. terus je dia nanges2 manja.. mata tetap pandang kamera.. 



Chakk ..
Baby solihin 1 syawal.. 
Siap berbaju melayu.. bersamping dan berkopiah..
Ini tahun pertama dia beraya ..
Muaahh ciked .. ♡



Ahaaa .. comel tak kak ton ... ?? 
Kihkih ayat dah lapok ,masih boleh recycle hokey..
putri mama .. iman qaisarah. Susah nak tangkap pic dear ni, mata memang takmo tengok camera langsung .. 
pape pun mama suka dgn pic ni ...  spontan dan simple .. 
comel kak cik pakai tudung .. bershawl berlilit juga dia..
muaah ciked .. ♡


Muahaa .. encem tak
Abang dan angah 
Hero kesayangan mama
Nak jugak bergambar mereka berdua ni. memang suka bergambar diaorang ni. tak banyak songeh. 


Giliran mama dan abah pulak ya ..
Wih chenta syurga ..
Tak sah ler kalu tak gambar berdua gini kan ..



Tengok .. sempat lagi tu..
Budak zaman sekarang.. celik 'iT' sungguh.. aduh laa..
Mama panggil nk tangkap gambo pun tak dihiraukan ..
Mama tak suka anak2 dalam situasi ni .. 
pleasee.....



My mom & my sister .. 
Asalnya nk bergambar dengan ibunda berdua je.. tp aihh tetiba adik pompuan sape entah, nak jugak masuk.. jeles katanya kacau btol ..kikikii


Ini la dia satunya adik tersayang .. yg ngengada dalam gambar ats tu, maksu budak berempat ni
Kalu bab selfie wefie ni serah kat dia .memang dah hobi



Anak saudara sebelah encik suami ..
 sempat gak ambik sekeping ,anak saudara yg lain2 tak tau kemana mereka ..




Peachh ...
2 syawal..
Ini  satu satunya pic beramai ramai adik beradik aku..termasuk yg kecik2 tu anak saudara. Masih belum cukup ini family.. susah aih nak bergambar begini, masing masing sibuk beraya ..  sobs!


2 syawal kami..
Bermonopod lah kejap.. 
sempoi sempoi tak sempat nak sedia bagai.. camera dah klik .. nak tangkap banyak2 tak sempat, lepas dari gambar ni ,mereka berempat tu dah tunjuk ragam ..
Takleh eh nak lelama.. huwaaa


Raya kedua ..tak tau laa tetiba gambar jadi tak cantik ye..berkelabu.. abaikan saja pemandangan yg berteraburan .. anak anak tak reti duk diam



Kami dengan tokmi kami ....
Tahun ni memang takde langsung gambar dengan sebelah mertua.. sobs.. rasa nak nanges je..  cuma ini saja.. 
nak beramai ramai tp masing masing sibuk beraya ..alahai



3 syawal ..
Hijau .. hijau
cuma adik solihin je tukar baju lain sebab.. awal2 dah terkena muntah dia.. hehehh


Raya keempat .. 4 syawal 
Masa ni pergi umah terbuka abang aku yg ketiga .. umah kak ipar juga.. makan nasi minyak .. ada juga ketupat dengan rendang .. dodol upih pun ada .. tapau banyak banyak ler .. rugi rasanya tak merasa semua hidangan.. makan sampai kenyang..haha


Ahaa .... my new handbag raya 2015 ..
Kemana mana mesti kena bawa ni


Gambar berdua lagi.. lepas ambik pic, tengok gambar baru perasan yg en.suami berkaca mata itam .. amboi abang, wife nampak sederhana saja.. hihii..
Apepun , yg sederhana itu tetap aku ..


Anakanda beta berempat..
Adik solihin memang suka tersenyum dear.. 
Tp bukan setakat tersenyum dah dalam pic ni.. siap ketawa lagi..entah apa yg lucunya ..




Dengan kekanda aku yg tersayang ni.. aku cuma panggilnya kakak ..
Cuma dia kakak kandung yg aku punya ... 
aku sayang dia. 


Bergambar sekali dengan tuan umah... 
kakak ipar vs wife abang ketiga aku .. 
Aku cuma panggil kak sue .. dia ni kak ipar tapi muda setahun dari adik ipar dia ni.. 




My bff ni.. 
satunya sahabat yg kekal dengan aku sampai beranak 4 .. 
Selalu je Datang  beraya dirumah aku .. terima kasih sahabat.. sekarang ni sedang pregnant yg ke4 .. semoga selamat semuanya ya dear .. 


Ibunda dengan mak saudara aku.. satu2nya adik ayah aku yg ada, yg lain semua dah meninggal dunia.. 
Pape pun.. pic ni tetap menjadi salah satu kenangan manis di aidilfitri .. 




Alahai terkiput kiput abang ikhwan ni..
Ehh mana adik... adik solihin duk tido. Ngantuk dear .. 
Oke, dah abis throwback raya untuk 2015 ni.
Takde yg meriahnya pada gambar, tp tetap terpahat indah di memori ini .. 
.. panjang umur jumpa lagi syawal tahun depan
........................



Wassalam






No comments: