Saturday, July 4, 2015

air dicincang takkan putua

4/7/2015



Salam sejahteraan dan selamat berpuasa semua..
hari ni dah 17 ramadhan.. dah pun 17 hr kite mjalani ibadah puasa.. dh makin terasa mood raya kan..heheh
Buka radio dah pun kedengaran lagu raya... alahai syahdunya rasa. Lagi lagi kalu dengar lagu satu hari di hari raya... m. Nasir.. tp aku suka lagu dendang perantau, biar pun tak duk perantau..hahaa.. lagu anuar zain juga dan pasangannya nama ape lupa, ceria jew ..dan ... lagu2 raya siti nurhaliza.. fuhh membangkitkan juga perasaan ni .. eh..eh .. panjang lebar pulak pasal lagu raya .. oke .. Persiapan kuih muih raya belom lagi .dari hari ke hari nk buat tp tak terbuat.. persiapan baju raya anak2 pun belom selesai lg..  kawan kawan camne .... dah siap sume ..?



Cube tengok situasi diatas .. dah boleh bayangkan, perasaan kasih sayang pada adik beradik kita mengatasi segalanya kan .. 

Ibarat " air dicincang tak kan putus .. kasih saudara masa berada "
Bergaduh macam manapun adik beradik ,kasih sayang tidak akan berubah ..... 

Cuma nak share ..
teringat masa sama sama dengan family masa kecil2 dan belom kawen dulu .. dengan abang2 dan kakak.. pernah gak bergaduh , bergelak ketawa .. tp bergaduh tak sampai kemana pun .. makin mengeratkn lagi ada .. lagi kalu masuk bulan puasa dan dah makin dekat nak raya ni. Suka kan ingat kenangan dulu dulu dengan keluarga.. hikss


Oke.. dah dulu.nnti insyaAllah jumpa lg dilain entry..
Nak entry bab makanan tak sempat nak ambik gambar bagai . Mood malas dah mai.. selamat berpuasa semua.. semoga semakin hari berpuasa semakin meningkatkn amal ibadah kita.. semakin sama sama kita mendapat keberkatan dariNya..Allahhumma aamin






1 comment:

norhidana miswan said...

hehhehehe betul tuh... gaduh2 manja kan