Saturday, July 25, 2015

1 syawal

25/7/2015
9 syawal 1436H 


Salam aidilfitri ...
Baru berkesempatan nk entry. Tahun ni tema putih .. berbunga bunga gambo raya aku frame kan .. kemain semangat betol kan.. putih pilihan en.abang. katanya, biar tahun ni ikut dia plak.. tp mama dan anak dara mama sorang tu takle putih ,jadik putih hitam plak..baru naik seri tu, kalu tak pucat je .. takpe lah tak comel mana bergambar asal kan kemeriahan syawal tu terasa..sampai hari ni 9 syawal, dan datang rindu nak ulang semula indahnya 1 syawal .. sobs..!


Pagi Raya pertama, beraya di rumah mertua dulu .. kunjung mengunjung rumah mak dan bapa saudara en,abang.. rumah sebelah menyebelah jew.. jadi senang laa.. situasi yg paling aku suka kalu raya pertama ni. Gi umah saudara, bermaafan dan part paling suka sekali merasa juadah hari raya .. ade yg buat nasi minyak.. satey dan nasi himpit.. ketupat rendang.. lontong ..hihi sampai kekenyangan .. baru je sebelah pagi.. dannn.... anak anak aku sibuk dengan duit raya mereka .. tengahari pulak baru lah berkunjung rumah ibu .. alahai indahnya 1 syawal .. 
Mak mertua pagi raya selalu je buat satey dan nasi himpit .. dan ibu aku pulak seperti biasa dari aku kecik sampai saat ni , ibu akan buat nasi dagang .. hari raya dapat melepaskn rindu merasa nasi dagang ibu .. bagi aku, nasi dagang ibu paling sedap didunia ........... insya Allah , panjang umur tahun depan semoga dapat merasa lagi nasi dagang ibu .. aamin









Nota MS : 
Hari ni abang ikhwan dah mula sekolah. Sebab sebagai ganti cuti raya .tp hari ni dia tak belajar, cikgu sekolah buat sambutan hari raya .. siap berpakaian raya lagi, berbaju melayu, bersamping dan bersongkok ..dan satu lagi berkasut raya ... dan ada lagi, bawak kuih raya ..ingat pulak zaman kita sekolah dulu dulu , lepas raya mesti ade majlis hari raya sekolah dan bawa kuih2 raya ..hikss..





1 comment:

dalila said...

cantik je putih kak..org xnk putih sebab takut kotor kot..bg ila ok je..