Thursday, June 25, 2015

iman qaisarah :: selfie laa sangat


25/6/2015


Alhamdulillah .. hari ni dah 8 ramadhan kita .. kejap je kan .
Aku belum tinggal lg puasa , masih kuat ni walaupun menyusukan anak .. semoga aku dapat meneruskan ramadhan tahun ni sampai lah cukup 30 hari nanti..insya Allah..aamiin


Alahai mak tom .......
Selfie la sangat ya.layan gambar kejap .. Kelmarin punye cerita ni. Anak dara mama sorang ni ,kak cik sebenornya seorang yg teramat lah susah nk ambik gambar dia .. apatah lagi mama nak selfie berdua dengan dia ..punye lah dia buat macam ragam.muka selalu je paling dari kamera .. dia takmo diambik gambar.kadang tu sedang2 bergambar pun dia buat muka 'donoo ' je .. buat2 tak tahu.. kalau lah bergambar berdua dengan dia dan menjadi comel je , itu kerana kebetulan mood dia oke atau ade sesuatu yg mama akan bagi ganjaran ..hahaha

Kelmarin masa nak balik umah nenek kak cik ni, tunggu abah dia tutup pintu dan pagar, mama pun cuba la pujuk dia nak snap gambar.. aikk .. sporting la pulak budak ni. Tp semuanya tak serius.. main2 ja .. aduyaii.. pape pun comel la gak gaya spontan awak kak cik ..

Bulan ni ,iman qaisarah dah setahun 10 bulan .. nanti tak sabar lah mama nak sambut besday kak cik 2 tahun bulan 8 nanti .. dah makin besar dia.. cakap dh pandai sikit .. panggil mama dan abah dengan penuh .. nak air.. dia panggil adik dia , ebi.. baby jadi ebi je ..panggil abangnya, aba.. angahnya pulak, nyah .. 
tp satu je, nak susu dia takkan sebut.. dah jenuh mama ajar.. bile time nak susu botolnya, dia cuma nangis2 dan kasi botol ke mama.. aduyaii. Mulut berat nak cakap ,tp kaki tu tak pernah duk diam ,ade je kerja yg nk dibuatnya...poning kepala mama tengok. rajin ini budak gurl ..harap besar nnti lagi rajin yer nak.... tolong mama kat dapur.. ahahaa




Nota mama :
Kelmarin pulang umah nenek kak cik ...sebab malam kelmarin tu nenek ttiba je mari sebak/ sakit dada ..macam sesak nafas .. kaki tangan sejuk jer .. lama la jugak dari jam 6 petang sebelom berbuka puasa tu sampailah hampir jam 12 malam.. alhamdulillah, nenek nampak sihat skit .. ibu .. semoga takde ape2 dengan ibu ..sedih hati rasanya..tak tenang dan tak keruan hati ini ...belum pernah lah ibu bgini .. semoga Allah berikan kesembuhan dan kesihatan yg baik buat ibu ... aamiin..