Friday, June 19, 2015

berjaya lalui puasa pertamanya .......





Gambar atas tu bukan nak tayang muka mama dan baby solihin..tp fokus yg dibelakang mama tu.. yg ceria siap tangan buat peach lg.. abang ikhwan ... haa yg tu muka buat2 ceria, nampak seri ramadhan orang berpuasa kan... hihi .. alhamdulillah.. first ramadhan kelmarin dia berjaya laluinya .. 

Masa pulang dari sekolah, abahnya yg ambil... masa tu abah gitau mulut abg ikhwan tak henti2 sampai umah nanti nak air... abang dahaga abah.... katanya... abah kata ,mana boleh.abang kan puasa.orang puasa mana bleh minum air... tetiba keluar air jernih kat matanya... ahaa.. sudah ..nampak dari gayanya, memang dia akan berbuka ..
Sampai je umah .... dia senyap jew.. takde la mintak air.. tp bila angah usik sikit, dia tetiba marah ... naik angin jugak budak ni. Lagak macam kita ni la, yg adakalanya time puase lapar gini kadang tu prasaan marah takleh nk kawal .. mama pun cuba lah pujuk dia ... abang takleh marah2..abg kan puasa..tak baik.. dia cuma diam je..

Sampai ke petang , time mama tengah masak tetiba ikhwan datang dapur laju je ambik cawan.... aishh, abang nk wak pe cawan tu... katanya nk minum air mama .. dengan slambernya  .. aik..mana boleh, kan puase.. dia terkejut, senyum terus letak smula cawan tuh .. 

Sampai laa saat untuk berbuka ... 
alhamdulillah.. syukur dan suka sangat mama nya ni sebab abang ikhwan berjaya lalui puasanya .. banyak dia makan dan minum  masa berbuka tu. alahai ... anak ..
Untuk Hari kedua hari ni, dia teruskan puasa ... tak paksa dia pun.bile kejutkan bersahur, dia bangun jugak... selesai solat dengan abahnya, terus disambungnya tidur smula... hari ni jumaat, bestla sekolah cuti .. tidur lelama skit ya sayang ...selamat berpuasa .. harap abg ikhwan  berjaya lalui puasa keduanya dan seterusnya ....







3 comments:

dalila said...

tahniah abg ikhwan..
alhamdulillah berjaya jugak..kdg2 lupe la kot kak..tu yg gi dapur amik cawan nk minum..hihi

Ann Ishak said...

tahniah ikhwan

norhidana miswan said...

tahniah abg ikhwan.... acik tau abg boleh nyer