Wednesday, May 13, 2015

WW :: aiskrim goreng vs gigi





Balik sekolah kelmarin .. tetiba abang ikhwan tunjuk satu plastik kecik  jernih..tergantung dijari tangannya .. haaaa.. ape plak si abang bawak balik .. biase2 ubi kentang goreng sos keju..kalu tak pun sosej ... 
trang tangg  .... ais krim goreng katanya .. 
eee.. sejak bile plak anak mama ni kenal aiskrim goreng.. elok2 je dia beli.. terliur agaknya.. muahaha.. sampai mama pun terliur.. rsenya nak je mama makan terus , sejuk gak tekak panas gini .. tp bawa balik dua je, dia satu, angah nya satu .. abes yg kak cik punye mana ... ? Hihihi

Tp ,mama nya memang tak senang hati ank2 duk beli makanan kat luar skolah tu.. mcm2 dijualnya skrang.. pernah mase bulan pertama skolah aritu ,abang ikhwan beli mainan entah apa dh lupe, tp mainan yg murah lah, kedai runcit jual tu ..agak2 rm1.50 @ rm 2 kot.. rela budak sorang ni tak beli dan makan waktu rehat.. semata2 nk beli banyak makanan kat luar skolah .. air dah mama bekalkn.. ( bukan air masak, tp hari2 air milo ) nk bekal kan nasik atau mee ke dia takmo..  adeh .. 

kalau dah mula mama marah.. mama pesan, kalo waktu rehat gi kantin, makan nasik .. tak kire la nasik ape pun.. bagi rm3.. tp balance duit ttap ade dlm beg dia .. oke , lepas kena marah tu, mama tanye laa bile dia pulang dari skolah, 
abang makan ape mse rehat td.. ?  Abang makan nasik ayam .. bestt... "  rm2 ... kih3 .. 
ambek ko mama.nasik ayam ye nak .. lepas dari tu ,hari2 makan nasik ayam .. pernah skali tu dia bgitau makan nasi pulut nyior ., katanya tak sedap .. 
Kalu nak tahu, abang ikhwan ni kalu bab makan selalu je nk sedap2 .. memang dah ade tanda2 'cerewet ' sejak kecil .. aduii makk .. 




Hihii ...dah tercabut pagar depan saya ..
Sebelum ni, pantang bergambar pasti nak senyum tunjuk gigi .. lepas dari tercabut sendiri gigi nya tu dua bulan lepas , nak tunjuk gigi terkiput kiput mulut senyum ..malu agaknye.. atau tak selesa kot dia . Tp sempat gak mama snap gambo, nampak laa 'senyuman ikhlas ' abg ikhwan .. kih3
Tp minggu nin dah nmpak skit Gigi ade tumbuh sebatang .. 
oke2 sayang, nanti tak lame comel semula lah senyuman abang yer .. 





4 comments:

aTieYusof Family said...

abg Ikhwan boleh geng dgn abg pae lah..agak memilih bab2 makan ni.. sodap jgk ais krim goreng sally... hehe
Pagar dah cabut takpe, janji muka tetap ensem..:)

Normi Nieza said...

pagar dah runtuh..:)

norhidana miswan said...

tulah zmn skrg mcm2 ada jual kt luar sekolah... kadang benda yg tak munasabah....

kadang2 bende murah tp jual bkn main mahal...

takpe lah pasni ensem lah dia bile dh ada gigi kan

dalila said...

dok tgk kwn2 mkn agaknye tu yg teringin..hihi..
nasi pulut nyior?
pulut cicah kelapa ttu ke kak sally?hikhhik..xtau..
xpe..xlama lg penuh la pagar dpn tu..