Sunday, May 10, 2015

selamat hari ibu

10 mei 2015




Selamat hari ibu buat semua yg bergelar ibu .. 
Ibu ... umi .. mak ..emak ..mama .. mummy .. bonda .. mother .. mum .. tak kira lah gelaran apa sekalipun .. sesungguhnya, ibu insan mulia .. 

Insan yg melahirkan  .. berkorban nyawa ,,
Sesungguhnya, jika dikumpulkan semua harta benda paling berharga didunia ini belum tentu setanding dengan nilai pengorbanan yg dicurahkan .
Terkadang datang difikiran ,cukupkah segala jasa  dan pengorbanan kita pada ibu ..??
Namun jika dihikayatkan dlm seribu halaman sekalipun Takkan termampu oleh kita .. 





Penat lelah dan pengorbanan untuk menjadi seorang ibu telah pun kita semua lalui .. sungguh kuat kita ibu2 kan .. separuh nyawa kita bertarung .. menyusu.. mendidik anak2.. 
Sungguh .. 
betapa tingginya nilai pengorbanan seorang ibu.



Buat ibunda ...
Sesungguhnya aku teramat amat 
menyayangi dan mengasihi mu ..
Terima kasih kerna melahirkan ku.. menyusu kan aku .. membesarkn aku .. mendidik aku. Sehingga aku juga menjadi seorang 'ibu' seperti kamu .. sudah aku rasai 'nikmat' nya menjadi seorang ibu .. menuntut pengorbanan nyawa .. 
Segala penat lelah mu ..
Hanya Allah sahaja 
yg selayaknya membalas segala pengorbananmu duhai ibu .. 
Sungguh , aku sayang kamu ..

Buat ibu mertua ..
Aku menyayangi  umi sama seperti ibu sendiri ..
Umi juga ibu kepada sang suami..
Terima kasih umi, kerna menghadirkan insan pendamping hidup ku .. melahirkn membesarkan .. sesungguhnya pengorbanan mu tiada tandingnya .. 

I love u mums ..





Nota ms : hari2 adalah hari ibu.. tiada batasnya.. 



3 comments:

norhidana miswan said...

setelah kite dh jadi ibu, baru kite tau betapa besar n susah nya tanggunjwb seorang ibu... huhuhu

aTieYusof Family said...

Selamat Hari Ibu jg Sally..pengorbanan mrk tak dpt nak balas...

dalila said...

selamat hari ibu kak sally..
hari2 adalah hari ibu..
;)