Sunday, May 17, 2015

aku dan diaa .. my biras

17 mei 2015


Salam ahad sume .. hari ni dh pun 17mei ..kejap je masa berlalu.kita dah pun berada dipertengahan bulan mei .. nanti pertengahan bulan jun, insya Allah bertemu kite dengan bulan berkat, bulan ramadhan .. sebulan lagi..



Dengan my biras..
Kenangan di airpotr ketika sama2 hantar kakak ipar
Pergi umrah..
Masa ni aku belom lg abis pantang..

citer ni masa ahad 2 minggu yg lepas ..belom basi lagi.. elok dalam simpanan.. hii ..
sama2 dengan family mertua pergi ke kenduri kawen di dungun.. jadi nya, berjumpa lah aku dengan biras ( wife adik en.abang)  aishh.. bukan senang kami nak jumpa 4 mata bersembang bagai .. bile dh jumpa face to face ginim ,banyaknya lah hai yg nak diluahkan , citer2 yg dah lama terperam di kepala nii..  dalam jiwa raga kami.. yg jauh dilubuk hati.. rindu yg membara .. oittt..  apesal ngan tangan aku ni.. berbunga2..!!! Stop stopp okeyy ..aisseyy.. !! 

Oke .. back to story . Nak di jadikn ceritanya , time makan kenduri ritu masa duk sibuk nak ambik nasi, tetiba jer my biras kata takmo nasi putih lah.. nak nasik minyak.. dok boleh nak makan katanya .. di cari nya gak kat sebelah hidangan lelaki.. haa dapat juge nasi minyak ..
aduyaii (sambil eleng2 kepala ) .. ^___^
hai hai haii ... petanda nak boleh orang baru kew tuu .. agaknya betol tekaan hati aku, masa mula2 tengok dia tadi di umah tokmi mai terperasan yg perut dia lain macam sket.. muahaa.. pandai sangat kew aku ni tengok kat perut .. ! 
Nak di jadikan citernya , Bila duduk makan bersama , Aku pun mula lah duk Berteka teki dengan dia.. alahaii.. 
betol.. betol.. betol..  dah sah ..sah.. (versi akad nikah ya ^__^)
alhamdulillah .. alhamdulillah .. moksu waa pregnant .. 
anak yg ke empat .... 
aku yg naik syok nya..  12 minggu lebih katanya ..  tahniah ye moksu waa.. tak sabor rasenya nk cium baby baru nnti.. 
Semoga Allah memberikan kesihatan yg baik buat mu .. aamiin...

banyak juge lah persamaan kami ....bukan dari segi rupa dan kerjaya ..dia berkerja jadi cikgu di pusat asuhan sekolah pasti dan sedangkan aku pula berkerja jadi cikgu dirumah sendiri ..hehee ..tp dari segi perkahwinan dan keluarga( anak2 ) ade persamaan juga ..

  1. berkahwen ditahun yg sama 2007... 
  2. sama2 pregnant dan dapat baby ditahun 2008.. anak sulong lahir bulan 8 ..dan biras bulan 9 
  3. anak kedua lahir sama tahun juga..tahun 2011..  walo pun aku yg dulu pregnant dan melahirkan bulan 2.. dia pregnant awal tahun dan lahir bulan 9.. 
  4. yg keempat pula , sama2 pregnant lg yg ketiga.. dia lahir bulan 7.. aku pula bulan 8.. 
  5. Anak ke empat, aku dah lahirkn tahun lepas, 2014 .. hanya yg satu ni kami tak sama .. insya Allah berbeza cuma setahun..


Oke ..itu je lah.. persamaan .. tapi kan kalau di ingat2 semua kenangan tu, nyesal dan rugi rasanya kami tak abadikan potret kenangan tika sama2 pregnant dulu .. takde pun gambar 'baby bump' kami berdua ... sobs..!!
' mana harus ku hamparkan ..rindu tiada kesudahan .. sesal biar separuh nyawa ..takkan hilang .... nyanyi lagu alyah (sambil tangan atas dahi ) ... mood mai ..mood mai.. ngeh ngehh.. 
oke.. pernah tulis entry kita sama ... alhamdulillah .. masa tu kami sama2 preggy .. ceritaa pun lebih kurang sama jer dengan entry ni .. 


Throwback kami :
Belanja gambar2 kenangan ..kalu moksu waa ade terbaca coretan ringkas ni, harap2 imbas juga lah kenangan yer .. sedar tak sedar, dah masuk 8 tahun kite menjadi menantu umi en.abang2 kite .. cucu pun dah makin bertambah ..dan ....nanti bertambah lagi ..insya Allah ..



Sorry moksu .. pinjam pic yaa..



Foto atas tu, masa tahun 2014 masing2 punya 3 anak .. nampak tak perot aku..yg gambar pertama.. haa aku sedang sarat mengandung.. tunggu minggu nk lahir je permata hati ke 4 ni masa tahun lepas ... itu je perbezaan kami ..aku tanpa segan silunya cepat2 pregnant ..tak tunggu sesape..  non stop.. eheeh
Alhamdulillah..rezeki Allah.. kite hanya merancang.. Allah yg tentu kan .. Allah mendahului rancangan kita..
Nanti tak lama, kita sama2 ..cuma lambat dan cepat je..



Kenangan manis sama2 bercuti di Cameron Highland ...


Saat2 bahgia kami ... punya permata hati pertama



Permata hati kedua ..

Manisnya bile dah bertiga ..


Cakkk...!!
Mereka berempat anakanda aku .. wajah kesayangan hamba..




Si sulong kami ..
Ikhwan dan rafiq
Ni gambar 2 tahun yg lepas..



Ini jer gambar terbaru mereka .. tahun lepas 2014..
Pape pun.. mereka tetap sepupu kacip molek..
Ikhwan & rafiq



Oke.. dah cukup .. banyak sangat la citer..kalu bleh nak citer panjang lebar lagi .. susah nya tangan ni nak berhenti , kalu dang mai taip2 ni .. nanti boring duk asyik citer
 panjang2.. next time plop yer.. sorry moksu, pinjam banyak pic atas tuu .. nak throwback punye pasal .. halal kan ye.. ^___^







Nota MS: 
Cuma sekadar bercerita sahaja... takde tujuan ape2.. maaf ye jika ada yg terasa.. 
wassalam





3 comments:

norhidana miswan said...

blh jd bff nih... anak pun bilangan nk sama...

tp seronok lah ada geng... sama2 saling be3rkongsi cerita walaupun saly dh 4 org biras baru nk dpt yg ke 4...

seronok tgk anak ramai... best riuh rendah umah

dalila said...

muka kak saly pun lebih kurang je ngan biras akak tu..

eMMe said...

Assalam kak Saly, pekabar? amboi.. anak kak saly dah 2 pasang ke, syukur Alhamdulillah ye kak... complete dah... saya kene usaha lg pas ni dptkan baby boy hahaha... doakan saya kak saly... wahhh.... rileks dlu.. tunggu la 2-3 tahun lagi... huhuu...