Friday, July 25, 2014

salam aidilfitri .....





salam aidilfitri ..
buat semua umat islam..
buat semua rakan blogger ..
mohon maaf di pinta andai ada kesilapan tutur bicara dan penulisan ...

kesempatan yg ada ni aku ucap awal2 ( ehh dah tak awl dh lagi dua hari tau..) sebab tau2 je lah kita makin sibuk ..huaa.. macam2 persiapan yg nk dibuat.. sibuk dengan anak2 lagi.. memang takde masanya nk berblogging sangat ...ekekee
takpe laa.. walo aku dah makin di lupai ... tk kesah la sebab aku sndiri pun tak berkunjung tiba ke rumah kalian.. hee...
dah tk lama dah kita nk sambut lebaran ....... insya-Allah 2 hari lagi bakal syawal tiba... kejap je..dah makin sayang plak nak tinggalkn ramadhan kan.. rindu..rindu nanti ingat masa sahur dan saat2 indah berbuka ..
  
lagu-lagu raya dah berkumandang sana sini.. dah terasa mood raya.. bila dengar lagu raya mari segala perasaan.. happy.. sedih.. ingat yg tersayang yg telah pergi lah kan...  bila tengok anak2 ingat juga zaman kanak2 aku ritu... sebab sekarang anak2 pula yg happynya.... anak aku yg sulong hari2 duk tanye ,

 " mama.... bile nya nk raya ...??"
"tak lame dh sayang..15 hari lagi ... 10 hari lagi... 3 hari lagi... sabar laa "

tu lah jawapan aku hari2.. sabar melayan persoalan sulong ni..
bile dengar je jawapan mama ni ....

"yeeeyyy... nk pakai baju baru..."


haa.. kan dah nampak kegembiraaan budak umur 6 tahun ni..
happy je budak2 .. kita biasa2 je.. hee




foto yg atas tu... anak2 mama duk selfie..selfie lh sangat..ahaa
simple.. tak bergaya ..tp berjaya menambat hati mama nya..
keindahan bersama-sama dirasai ..



projek mengukis dh bermula... dua hari lagi kita nk sambut raya..sempat ke tak ni ..baru dua jenis siap.. semperit susu dan almond london.. aku buat waktu malam sebab senang, anakanda smua nya dah tido..tiada gangguan..kerja pun jadi cepat.. nak beli kuih2 raya ni boleh sangat tp ai lagi suka buat sendiri sebab suka nak rasa meriahnya persiapan raya.. 
sambutan raya tahun ni ala kadar saja..tk berlebihn pun..
insyaallah pagi raya tahun ni beraya di rumah mertua dulu.. dah bila selesai disana tngahari tu pulang rumah ibu pulak.. dekat je pun.. 
eeee..... dah tak sabar nak merasa satey mertua.. dan nasi dagang ibu..
rindu..... rindu....


oke sudah dulu ya... nnti jumpa lain citer di lebaran..
salam aidilfitri semua...





Thursday, July 10, 2014

YA ALLAH BANTULAH SAUDARA KAMI DI SANA






ketika kita sedang enak menyuap juadah berbuka dan sahur kedalam mulut kita, saudara kita di bumi Palestin sedang menderita kelaparan dan bertempiaran di serang oleh rejim zionis .
sedih kan ..

Mengalir airmata ..sedih terasa bila mengetahui betapa ramainya saudara kita di Gaza dibedil dengan rakus oleh zionis yahudi laknatullah ..
tanpa mengira anak-anak kecil dan wanita ..
kejam sungguh ....!!!!

mari sama2  kita berdoa agar Allah beri kemenangan kepada umat islam di seluruh dunia dan membinasakn musuh-musuh Allah .. musuh2 islam..
Doa adalah kekuatan kita.

Doa_untuk_Gaza



Tuesday, July 8, 2014

ayuh semangat laaa



sudah 10 hari kita berpuasa.. terasa kejap je..
ramadhan tahun ni rasa mncabar skit. tak terdaya..kadang terasa cepat letih sangat-sangat.. tp cuba kuatkn semangat.. ye la,  tahun lpas puasa dalam pragnant .. sarat lagi... tp oke sikit..tahun ni pun puasa pragnant gk... 6 bulan lebih kandungan.. tp cepat sangat rasa keletihan.. smangat saly.. ayuh.. semangat....!
nak nyanyi ar sket.. heheee
ku  mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna... agar dapat ku lalui dengan sempurna  ^__^
smoga ramadhan tahun ni aku brjaya laluinya.. 
kerana cepat letih, aktviti memasak aku awal skit.. biasa lepas zohor dh start..senang, nnti petang rehat jew.. nk baring ke tidow ke.. tp kalu hari isnin hingga khamis jam 3 petang wajib 'rehat' sebentar bagi laluan citer gila aku ni  " TEMPTATION OF WIFE "  hahaha .. berhantu ko tahu dok.....!  best kan citer philipine nii.... comel2 orang nye.. kan kann..... 



oke dh dulu ya.... 
secebis kata di bulan mulia ni..

Sebelum menghadapi bulan Ramadhan, bukan manusia sahaja yang membuat persiapan. Malah, syaitan juga membuat persiapan untuk menghadapi Ramadan.
 Tetapi, bagaimana caranya?
Syaitan membuat persiapan dengan cara 'melatih' nafsu kita untuk melakukan kejahatan. Maka, ketika bulan Ramadan, sungguhpun syaitan tiada, nafsu masih lagi mampu menguasai manusia untuk melakukan kejahatan.
Disebabkan itu, tidak pelik sekiranya masih ramai manusia yang mengumpat, berprasangka buruk, riak, dan mempunyai banyak lagi sifat mazmumah yang lain, ketika bulan Ramadan.
Jadikan Ramadan sebagai madrasah. Sekolah untuk kita didik diri agar menjadi graduan yang berjaya. Celakalah sekiranya Ramadan datang, kemudian berlalu pergi tanpa ada sebarang perubahan yang baik pada diri kita.