Sunday, April 6, 2014

semang ohh semang ......

hype semua.....
kembali lg daku.hehee..
tau tak kenapa aku tenggelam timbul je sejak akhir2 ni.??
mcm buah kelapa jatuh dalam air..........
sape tahu sila 'senyum...'........hihi gurau jew....!!

ada sebab2 nanti aku citer kemudian.. sebab2 nya memang kukuh bagi aku... alasan yg kuat.. sila jangan terkejut ya... tp ku pasti 'memang' ada yg terkejut nantii... ehh perasan lak..




pernah tengok tak kuih atas tu..... 
kalau nk tahu itu salah satu kuih tradisional terengganu....dan di kelantan juga.. orang terengganu panggil  kuih ni  dengan panggilan " SEMANG "sebutannya bukan mcam panggil nama  orang tau,seman..... tp seemang...... ataupun nama saitifik nya (ahaa..... ada jgk ko nama saintifik).. 
kuih ' Gula-gula sarang burung..." gilo ..tuh bukan nama saintifik.. hakk...
iya... gula-gula sarang burung...




comel sangat kuih ni.... dia bulat2  bentuk sebijik la mcm sarang burung...tp warnanya memang comel.....comel... biasanya pink wrna semang... yg ni aku beli ada juga warna hjau...
tengok ...cantik kan....
klau nk makannya kena sopan skit tau.... kalo tak bersembor-sembor tepung nya kat muka dan skeliling....silap-silap masuk masuk ke hidung... hahahh... kuihhnya manis...berurat-urat isinya...dan di  saluti tepung.... memang best semang ni... aku suka.. dah  ni aku terasa sangat2 nak makan..
 semalam pergi shopping di sabasun Hyperruncit.... teringat jugak nk beli si semang ni... tak mahalpun ..murah je.. satu bekas ni rm 2.79 shj..... ada 6 biji ....puas hati  dapat merasa.... dh lama tk makan tau..




dah dulu...nnti panjang umo kita jumpa lg di lain siaran... bile pulak la bersiarannya ya  wahai pn.saly....?