Thursday, March 20, 2014

Ramadhan oh ramadhan.....




selamat petang semua...
blog mama dah jadi macam chipsmore lak sekarang.. kejap ada jap takde...

heeh... camni la lagak aku kalu dah mari penyakit "M" malas..... 
pelik.. pelik dengan aku ni.. yg pastinya aku sorang jew yg memahami kepelikkan aku ini..ahaaa...

tak takut kew jika dah takde yg sudi bertandang kesini..?? huh memang le ada jgk berperasaan demikian tp nak buat camne..  hehe..ku redha aje.. 
dah lama jgk tak menziarah blog kwn2.. ampun semua tman2 tsayang hamba.... u,u

hari ni tetiba datang smangat bila duk leka2 layan FB tadi terjumpa ada satu laman letak pic kat atas tu.. darmm.. tersedar yg ramadhan semakin hampir.... 99 hari lagi.. 
panjang umur kita bakal jumpa ramadhan lagi... terasa kejap jew masa berlalu.. baru terasa kita melepasi ramadhan dan syawal tahun lepas kan.... kan... ehh ke aku jew yg rasa masa begitu cepat.....???? kalian...???

hati terasa rindu..rindu.. nk merasa bulan ramadhan.. tiap2 ramadhan adalah kenangan.. rindu nk bersahur... rasa nikmat berpuasa siang hari.. menyediakn juadah... berbuka... owhhh...

ehh... puasa dah ganti belom ya.. kalau belum berganti tu cepat2 ganti.. jangan lupa.. mama untuk tahun lepas alhamdulillah tak tinggal..

hari ni pulak last ikhwan sekolah.. sbab cuti pertengahan penggal sekolah dah brmula.. 9 hari saja... wah best pulak kalu dapat pergi jalan2 kan.. 
kalu dapat... huhuu belum tentu lagi.. 


ke mana tu saly...?



sini.... gambang water park..
atau....



mungkin ke sini, Langkawi..... ahahaa


ermm... melaka wonderland..??




aahhh... mungkin mengulang semula 'sweet moment'  ke comeron highland...?? uwahhh


atau......



cuma sekadar jalan2 cari makan saja... ...

hahaha.. rasa2 aku untuk cuti ni mungkin pic yg last skali kot... jalan2 cari makan.. untuk holiday jauh sikit tnggu cuti pertengahan tahun nanti la kot.. sekarang mood tak mari lagi .. ehehee....
oke ya anak-anak mama.... kita makan2 saja.. lagi best...
^__^




Sunday, March 9, 2014

PRAY FOR MH370


Hai semua.. sedih kan bila ingat peristiwa kelmarin.. nak buat entry di hari sabtu gini terasa malas tapi bila mengenangkn semua mangsa pesawat #MH370 , hati terpanggil nak buat entry ni ,agar kita sama-sama membantu.. walaupun dari jauh, tak ada kudrat... 
tp cukup lah dengan secebis kiriman doa ikhlas kita..

Berat mata memandang, berat lgi bahu memikul..
sama-sama berdoa untuk kesemua yang berada di dalam pesawat #MH370 agar mereka dapat ditemui semua... hentikan pelbagai jenis spekulasi mahupun berita2 yg tak pasti ....

kami masih mengharap Ya Allah hanya kau maha mengetahui apa yang berlaku .... permudahkan lah apa jua urusan mereka dalam mencari #MH370
Hanya padaMu kami berserah..








Saturday, March 8, 2014

8 mac 2014 (✿◠‿◠✿)





hai semua...
hari ni 8 mac 2014 ..
tarikh yg paling 'istimewa'' dalam sejarah  hidup...
(✿◠‿◠✿)

Alhamdulillah..... 
syukur Allah masih memberi peluang pada hambaNya ini untuk bernafas pada hari ini.... detik ini.... 
dan masih berpeluang  mendengar doa dan ucapan-ucapan dari insan-insan yg tersayang... terima kasih Ya Allah..





tengok..... berapa banyak dah lilin kat ats kek tu... itu tandanya usiaku dah pertengahan... 
dah pun berada di awal 30-an.. tak sampai tengah lagi tau...hihii
(>‿◠)

ada sape-sape tak yg sama birthday dengan aku ni....?



hari ni 8 mac  , yg aku tahu adalah  "hari wanita sedunia" juga...
so.... selamat hari wanita buat semua wanita..
betapa 'istimewa' nya kita ni sebagai wanita... 
♥♥♥♥





Ya Allah,
Aku mulai hariku
dengan menyebut namaMu
memohon kepadaMu
Agar indah setiap detik yg datang...

Ya Allah,
semoga dengan pertambahan usiaku,
seiring dengan pertambahan amalku
seiring dengan peningkatan taqwaku
seiring dengan peningkatan prestasi dan kualiti ibadahku

semoga ada berkat dalam setiap perbuatanku...
Aamin..



wassalam





nota mama:
sampai hari ni aku masih tk sihat sepenuhnya.. flu (selsema)..sampai sakit tekak dan telinga..berdengung..dah gi klinik..hope cepat2 sihat buat diri... apepun tetap 'happy ..happy..happy '.....  ada insan2 tersayang disisi ku

...

Monday, March 3, 2014

jumpa misi icha 6 bulan



dh semnggu mama tk bersiaran.. satu family tk sihat termasuk tuan empunya blog..
pagi tadi bawak icha pergi klinik desa jumpa misi.... temujanji dah minggu lepas untuk 6 bulan tapi kerana icha demam tak dapat nk pergi...

hari ni icha dah sihat.. terpaksa lak kena cocok di kakak misi..hehe

berat : 6.6 kg
berat misi kata oke... masa bulan lepas berat 6.15kg..

icha dah pun dapat bergantung... berani dia..hee..... cepat kan.. baru 6 bulan..




ni  icha  duk tido.. baru dapat snap gambo nya...  tadi  menangis sangat  dia.. lepas kena cocok sikit.... alahai manja...