Thursday, October 2, 2014

cuti sekolah sempena aidiladha



Hari ahad ni kita bakal sambut aidiladha.. ada yg masuk qurban tak... aku untuk tahun ni memang tak ambil bahagian..  in syaa Allah.. ada rezeki dan panjang umur mungkin tahun depan .. 

Jam 3 petang tadi, ikhwan anakanda sulong mama pulang sekolah.. dah memang hari2 si abang ikhwan balik jam 3..sebab lepas abis sesi sekolah tu , terus bersambung dengan kelas iqra'..  oke .. terus pada citer ya....  
bila abang ikhwan sampai je rumah terus di bukanya zip beg dia tu, dah memang aku dah agak, tentu ada sesuatu yg dia nk tunjuk pd mama dia ni... biasanya surat dari cikgu la..  yeahh... memang betol pun.. ada surat... dua keping surat dari cikgu.. Ahaha... surat nak bagitau cuti lewtu.. 




Surat pertama... Surat cuti sempena aidiladha.. eh lama jugak ye.. sampai 5 hari .. dari 5/10 - 9/10 .. 5 hari..   kalu kat terengganu ni dah memang hari jumaat dan sabtu tak sekolah.. jadi buka nya hari ahad laa.. 12/10... huhu... seminggu juga la awak cuti ya anak mama ...  tapi kalu kat lain taktau la.. abang ikhwan ni baru je sekolah PASTI .. 6 tahun baru ya.. tahun depan darjah 1..  Ehehe..
Tapi biasanya cuti sekolah dia sama je dengan budak2 sekolah besar cuti .. 

Surat kedua pulak... seperti biasa.. kalu cuti sekolah pun still ade kelas iqra' .. dalam 5 hari cuti sekolah tu ade kelas iqra' dua kali.. tapi 2 jam je.. sebelah pagi.. wajib pergi ya ..... 


Haaa... pic yang sebelah kiri tu.. si abang ikhwan..yg kanan itu angah dia.. bukan kembar ye... budak dua orang ni kalu boleh serba serbi nak sama..  yg utamanya, baju... tengok ... !! 
Tapi rupa jew tak boleh nak sama ... hihii...

Ikhwan, kalu bab cuti memang suka sangat dia.. ermm.. besar ni dah pandai tunggu cuti.. belom tahun 1 lagi.. aduhai.. dia memang rajin sangat.. sekolah tak pernah tingga tau.. tp bab cuti kemain lg.. ahah..
Nak buat camne ..itula ragam anak2 bila dah besar sikit.. lucu jugak kalu mama tengok dia ni...

^___^








1 comment:

Petak Bunga said...

Ct2 pun budk2 ni sibuk juga ye.
Cikgu2 apatah lagi.