Thursday, September 18, 2014

nak tau jantina or pregnant .. betol ke tak ni..?

18/09/2014



Ahahaa.... betol ke tak ni.. kompius dibuatnya..
First dengor ni..

Masa akhir bulan ogos bru ni  buka fb tetiba ada terbaca petua nak tau jantina baby dan nak tau samada pregnant ke tak .. dalam group kelab ibu hamil  dan berpantang.. suka aku ikut kelab ni sebab banyak isu2 menarik dan persoalan wanita diutarakan...
Nah ..sekarang bab jantina baby.. suka sangat lah mak buyong ni gak ..ekekee..
Baca komen masing2 ade yg betol dan ade yg tak.. yg betol tu mungkin kebetulan kot kan.. 

Aku pun sibuk dah verangan nk buat test nk tau jantina.. sebab mase tu scan pun aku tak buat pasal jantina nih..
Okeh .. pagi2 esok sebelom nak solat subuh tu aku pun cuba laaa.. soda bikarbonat dh memang ready ade sokmo .. sebab aku buat test waktu pagi tu, orang2 kata time tu air kencing kita memang sensitif dan pekat kot..ahaha.. tak tau ler aku..mungkin lama terperam kot.. 
So aku pun buat..  resultnya....
Memang tak berbuih langsung ..!! Agagaga... girl kah..?? 
Menaik kan semangat aku lak yg sedari awal memang nk pompuan sangat... orang teganu kata, cukup gu .. boy 2, girl 2 ... 
Tp aku kompius ..macam percaya tu di tahap 20% jew .. 

Kalau ade yg nak cuba, boleh cuba kot .. setakat suka2 .. ahaha.. 
Mommies2 semua, ada pengalaman tak pasal ni .. mana tau ade yg betol kot.. 

Aku tak gi scan lg .. nak tau sangat.. tp tak sedia .. biar lah.. surprise lagi la yg ni .. dah tak lame dah.. in shaa Allah..
Tak kesah boy atau girl .. semoga sihat sempurna.. amiin ..






2 comments:

Mar Mansor said...

tumpang seronok..yg ke 4 la ni ye..

eMMe said...

satu bonus la kalo dpt gurl nanti mama saly... hehehe.. tapi kalo dpt boy pun Alhamdulillah..... kene la usaha ngandung lg, hehehe...

kite pun nak tau gak apekah jantina anak dlm kandungan ini? lelaki kah perempuan kah? ape pun serah pada Allah taala, terima ape pun yg bakal lahirnanti...