Saturday, September 27, 2014

4th Pregnancy :: Boy ke Girl ......??







kalau pasal jantina baby ni, memang sedari awal aku mengharap yg preggy ke4 ni dapat puteri lagi.. ahahaa.. verangan jap ..!! Pernah aku suarakan dan buat ujian kat  SINI ..
impian tu memang mggunung jugak laa.. dua lelaki dan dua pompuan .. cantik kan.... 
tp aku hanya mengharap dan memasang impian, segalanya Allah tentukan..





oke... first nak citer...
masa kandungan 5 bulan aritu, aku ada jugak pegi scan klinik swasta.. di klink umi azizan.. alaa cuma scan 2d aje.. cuma masa tu nk tau kandungan camne.. sebab mase masuk 20 minggu kandungan tu aku masih tk rasa pergerakan baby.. biasa yg pregnant sebelom ni kalu dh 5 bulan memang dh terasa tendangan2 halus si comel mama .. 
oke..masih aku ingat lg masa tu awal2 pagi jam 8.30 dh sampai klinik...haha..dapat nombor 1 uolssss antara yg hadir tu..aku duluan.. malas nk tunggu lelama.. panggil.. masuk .. doktor pun mula scan... first doktor kata baby oke.. cukup  sifat semua dh.. uri..jantung.. tengok degupan jantung si anak, alahaii..... sebak hati mama.. trharu.. 

sebenor nak citer pasal jantina.. oke.. lepas tu.. 
tetiba doktor umi tu kata , " haa...... dah nampak dh... baby awk boy.."..  
alamak ..... terkejut kejap aku ni...alahai doc tak tanye punn..!!
 "ishh ... dh nampak ke dokter, kecik baru 5 bulan.... " 
.. padahal nak control aku punye perasaan .. 
 " iye.. dah nampak dh..kalu lelaki cepat dapat tau sebab 'bebird' dia tuu.... haa ..ni haa.. tengok.."
huwaaa...... control lagi aku... 

pastu doktor pun tanye lagi.. pasal anak lelaki wape.. gegirl wape..
aku pun jawab laa..
" yg sulong,lelaki.. kdua pun llaki.. yg ketiga dapat pompuan doktor... hheehe.. ".. aku ketawa jew.. 

"takpe... kasi mama dia 
Lagi bising lepas ni.. askar 3 orang... bersiap sedia la.. gamat riuu rumah..".. doktor ketawa je tengok reaksi aku... 

doktor pun tmbah lagi .." takpe la.. llaki ke pompuan ke.. doa agar dia sihat sempurna.... ".. 


Darmmm... tetiba aku dah boleh control pikiran aku ,masa tu aku dah terima.. lelaki pun lelaki lah... asal sihat sudah baby aku ni.. syukur alhamdulillah .. kurniaan Ilahi yg sangat2 berharga ,.. 

oke.. yg kedua....
aku pegi scan lgi 3 hari yg lepas.. bukan klinik yg sama ye.. pergi klinik berhampiran je.. 
scan 2d jugak ye...  kandungan dah masuk 36 minggu, uuhh lewat benar nk tau jantinanya .. alahai.. sebenornya, mai duk fikir aje.. nak tau.. atau taknak.. nak tau.. tak nak... sampai sarat dah haa...  ingat yg ni nak tau mase lahir je.. naluri sebagai ibu tu dah boleh rasa kan.. tapi aku dah tak bleh nk rasa naluri tu sebab keinginan pada gegirl kuat sangat .. kihkihhh.... 

Tapi takmo bagitau lagi kat my blog ni..hihii.... tunggu bila selamat semua la ya.. untuk diri sndiri dah tau.. cuma harapan ,biarlah selamat semuanya.. mama dan baby baru nanti... in shaa Allah... 
Dua hari ni pinggang aku duk sakit je.. nak bangun jd malas ..tido lagi lah tak selesa... ibaratkan, selagi tak lahir memang segalanya tak selesa .. hihiii...

 Doa2 kan buat saly ye semoga dipermudahkan .... aamiin ...




9 comments:

εïзmummyHazaεïз said...

Salam kenal... Me dari anak 1st sampai la ke 4, mengharapkan sama macam awak.. Hehheetapi rezeki Allah semua yg kuar, boy... Mmg gamat. Ibunye yg jadi tarzan

IFA Athirah said...

ni msti nak pakaikan baju comel2 kt ank gegirl yg awk nak ni :P

dalila said...

alaa..kt saly wat suspen plak..ila plak yg bedebar nk tau..hihi..tp xkesah la boy ke girl kan..janji sihat, cukup sifat..

Nur Nabilah said...

Salam..boleh saya tahu berapa harga yg dibayar untuk cek up antenatal sekali dengan scan di klinik ummi azizan tu?

Nur Nabilah said...

Salam..boleh saya tahu berapa harga yg dibayar untuk cek up antenatal sekali dengan scan di klinik ummi azizan tu?

saly said...

@Nur Nabilah
Wsalam dik nabilah .. akak scan tahun lps cuma rm30. Kalau skli check up akak tk tau .tp rsanya lebih skit lah dr harga tu rsenya .. alhamdulilah prgnant, thniah dri akak.smg slmt semuanya ya..:)

sha manaf said...

Laaa..pastunye yg kluo baby boy ke girl?excited nk tau ni..hehe

saly said...

@sha manaf

Sambungannya disini http://semanismama.blogspot.my/2014/11/alhamdulillah-selamat-lahir-baby-4th.html .. hihi selamat lahirkan baby boy. Alhamdulillah

saly said...

@sha manaf

Sambungannya disini http://semanismama.blogspot.my/2014/11/alhamdulillah-selamat-lahir-baby-4th.html .. hihi selamat lahirkan baby boy. Alhamdulillah