Friday, July 25, 2014

salam aidilfitri .....





salam aidilfitri ..
buat semua umat islam..
buat semua rakan blogger ..
mohon maaf di pinta andai ada kesilapan tutur bicara dan penulisan ...

kesempatan yg ada ni aku ucap awal2 ( ehh dah tak awl dh lagi dua hari tau..) sebab tau2 je lah kita makin sibuk ..huaa.. macam2 persiapan yg nk dibuat.. sibuk dengan anak2 lagi.. memang takde masanya nk berblogging sangat ...ekekee
takpe laa.. walo aku dah makin di lupai ... tk kesah la sebab aku sndiri pun tak berkunjung tiba ke rumah kalian.. hee...
dah tk lama dah kita nk sambut lebaran ....... insya-Allah 2 hari lagi bakal syawal tiba... kejap je..dah makin sayang plak nak tinggalkn ramadhan kan.. rindu..rindu nanti ingat masa sahur dan saat2 indah berbuka ..
  
lagu-lagu raya dah berkumandang sana sini.. dah terasa mood raya.. bila dengar lagu raya mari segala perasaan.. happy.. sedih.. ingat yg tersayang yg telah pergi lah kan...  bila tengok anak2 ingat juga zaman kanak2 aku ritu... sebab sekarang anak2 pula yg happynya.... anak aku yg sulong hari2 duk tanye ,

 " mama.... bile nya nk raya ...??"
"tak lame dh sayang..15 hari lagi ... 10 hari lagi... 3 hari lagi... sabar laa "

tu lah jawapan aku hari2.. sabar melayan persoalan sulong ni..
bile dengar je jawapan mama ni ....

"yeeeyyy... nk pakai baju baru..."


haa.. kan dah nampak kegembiraaan budak umur 6 tahun ni..
happy je budak2 .. kita biasa2 je.. hee




foto yg atas tu... anak2 mama duk selfie..selfie lh sangat..ahaa
simple.. tak bergaya ..tp berjaya menambat hati mama nya..
keindahan bersama-sama dirasai ..



projek mengukis dh bermula... dua hari lagi kita nk sambut raya..sempat ke tak ni ..baru dua jenis siap.. semperit susu dan almond london.. aku buat waktu malam sebab senang, anakanda smua nya dah tido..tiada gangguan..kerja pun jadi cepat.. nak beli kuih2 raya ni boleh sangat tp ai lagi suka buat sendiri sebab suka nak rasa meriahnya persiapan raya.. 
sambutan raya tahun ni ala kadar saja..tk berlebihn pun..
insyaallah pagi raya tahun ni beraya di rumah mertua dulu.. dah bila selesai disana tngahari tu pulang rumah ibu pulak.. dekat je pun.. 
eeee..... dah tak sabar nak merasa satey mertua.. dan nasi dagang ibu..
rindu..... rindu....


oke sudah dulu ya... nnti jumpa lain citer di lebaran..
salam aidilfitri semua...





1 comment:

QasehnyaRania said...

rumah fmily dkt dkt snng le kan.tak terkejar kejar nk balik beraya.

saya pon buat semperit susu & almond london je..

kak,
selamat hari raya maaf zahir batin dr saya.kalau ada salah silap spnjg mengomen di sini harap dimaafi.

kosong kosng ye :)