Wednesday, June 25, 2014

ICHA DAH BOLEH JALAN ....!


ini entry yg sepatutnya minggu lepas..
aduh... terasa tk ada masa untuk mengarang bagai.. bukan takde citer pun.. banyak sangat tp dilupakan aje.. nak sangat aku hari2 citer pasal anak-anak dan sesuatu peristiwa... tp ... mama sibuk... dengan my baby icha.. dengan dua anak teruna yg makin lasak gasak tu...sob....
nak taip mesti sikit2. tunggu si puteri intan payung tu tido dulu.. kalo dok abis dikaco nya mama dia ni..sudahnya, mama cium2 dia... mama geletek2 dia.. hehee.. uwah uwahh puas hati mama... !!

 yg mama duk gembiranya bukan pe.. si puteri mama icha dah dapat berjalan.. bertatih... walopun tak laju lg... nanti raya boleh lah sama jalan dengn abang2 nya...
icha baru 10 bulan... anak yg ketiga ni mendahului abang2 nya.. dlu abang2 icha masuk umur setahun baru dapat jalan... mungkin icha tak nak menyusahkn mama nya kot..ye laa, duk merangkak lama-lama letih mama duk kutip si icha ni... kadang2 bimbang duk masuk ke mulut apa saja yg dijumpanya di lantai...!! kalo dh leh jalan kan lega hati mama...

meh layan selfie dik icha yg tk seberapanya ni..mama dh edit sikit kasi lawo..kalo tk memang tk comelnya puteri mama ni...hiiii... 











oke dah cukup...sikit dh le..
tengok pic bawah ni pulak... abang2 icha...
abang dan angah nye.. nk sibuk2 jugak dia nak selfie...
yg ni gambo fresh td.. katanya nak jugak letak dalam ni gambo dia...hehee
mana aci asyik2 dik icha jer... alahai.... kesian teruna mama...



abang dh pun 6 tahun... si angah pulak baru je 3 thun.. angah belom sekolah.... tahun depan pun mngkin mama nya tak kasi sekolah lagi... sebab thun depan baru 4 tahun..dan sekarang pun angah lah yg jadi mangsa mama jaga dik icha...kalo time mama nak mandi..tandas... dan nak masak ke...angah lah yg setia main2 dengn adiknya.. walo kekadang tu terpksa mama berteriak ..duk melilau je mata ni bila angah duk usik2 adik.. bimbang jugak kan tah ape2 di buatnya.. 
apapun terima kasih buat anak2 mama sebab menyenangkn hati dan tugas mama... sayang kalian...
^___^





6 comments:

WanAni - One and Only said...

Salam Mama yang manis,

Seronok kan bila anak dpt jalan. Mcm akak lagi la, excited sgt nak tgk cucu jalan sbb dalam usia 1tahun 1 bulan tu pun masih takut2 nak jalan cuma bangun2 pegang kat meja walhal masa Ummi dia dulu 11 bulan dan dpt jalan...Tapi bila dah jalan sekali dgn mulut keluar mcm2 sebut, yg paling syok sekali bila dia nak apa2 mesti panggil nenda (thethe)....skrg ni dah fasih jalan di umur 1 tahun 4 bulan...

Irrayyan said...

Wah cepatnya..anak ira yg 1st setahun 2bulan baru start berjalan..setahun 3bulan terer dah..yg 2nd esok cukup setahun belum jalan sendiri lagi..tapi xrisau la sbb abg dia pon lambat..hehe best layan keletah anak ni..geram pon ada..
Salam singgah dari irra
http://www.irrayyan.com

cik imm said...

wahh cepatnye.dah dapat kaki mesti penat nak ngejar pulak..anak imm 9bulan lebih x berjalan lagi..tp dah nampak die nak try berdiri sndiri..hihi

Fifi Nadhrah said...

cepatnye icah berjalan.. senang lah kan.. seronok nanti raye.. kedek2 jalan.. comelnye!~

norhidana miswan said...

cpt2 nk jln sbb raya nnti nk pakai baju kurung lawo2... nk boleh ikut akak n abg nye beraya ek

QasehnyaRania said...

nti blh la galas bag sling jln dgn abg n angah..
angah yg rambut pnjg sikit tu ke kak? smart la. :)