Saturday, January 25, 2014

ICHA 5 bulan ....








hari ni nak citer tentang si kecik mama , dik icha...
 cuba lihat  muka icha tu ..ada iras sape ya...? hehe... takde iras mama nya pun kan kann...mama tengok buat masa sekarang iras abahnya adalah.. sob sob.. letih2 mama yg bawak perut masa mngandung dulu, abah nya pulak yg dapat rupa.. hehee

..icha dah pun 5 bulan... 
dalam 5 bulan ni icha dah pandai angkat dada bila meniarap.... lagaknya macam nak merangkak pun ada.... lepas dia cuba2  angkat dada setinggi yg boleh,punggung nya pun macam nak ketepi je, konon2 nak duduk laa tu.... hehee....  tak boleh lagi lah sayang....!!

isnin lepas pergi klinik untuk ambil timbang dan imunisasi... 

berat 5 bulan: 6.15 kg
tinggi dan ukuran dada tk ambil....

cepat sangat berat badannya naik tau... masa timbang 4 bulan beratnya 5.4 kg jew....
oke, pergi klinik misi cakap jangan bagi makan lgi icha ni sebab bru je 5  bulan.....katanya nk bagi makan tunggu bila masuk 6 bulan nnti....bla..blaa... lagi mama kasi angguk saja... malas nk cakap bnyak2..
.tapi......... si icha ni memang mama dh  bagi makan msa umurya  4 bulan lebih lagi....hheee.... tahu tak yg si icha ni selalu nanges2 tak cukup dengan susu....pas tu bila time mama, abah  dan abang2  nya makan ,kecian icha nanges2 tau....terliur....nak jugak suruh tangan mama ni suapkan dia.... 
hari2 duk camtu jer, satu hari tu mama pun buatkn icha bubur nasi.. suka sangat icha bila first dapat merasa... haaa   sejak dari tu dan sampai lh sekarang memang wajib makan bubur nasi, hari2.. hehee.... sebab tu lah berat naik semacam je... tapi dia still kurang berisi kalau tengok.. tak nak kasi mama ni geram lagi la tuu... nampak je dalam tuu dia besar...


antara ktiga2 anak mama, yg kedua (angah) paling 'montok' masa kecik2 dulu.. si bambam....paling berat..  kata orang klau tengok dia pasti nk cubit2 dia tu...muka dia pun ala2 pompuan gitu...hahaa...

tapi si icha ni memang orang tengok kasi geram jugak tau.... walau jenis tak besar...
tp memang padat isinya..... dan.....tetap baby namanya kann kann.... 
tetap orang geram....nak gigit.... nyum nyumm... T__T


oke dah....mengarut dah mama..
nanti bersambung part lain,bila icha 6 bulan pula nnti..







4 comments:

aTieYusof Family said...

Tak sedar Icha dah 5 bulan ye Sally..oh..bila atie tgk, ada gak lah rupa icha ikut sally..tang raut wajah nan lembut tu...hehe

aTieYusof Family said...
This comment has been removed by the author.
BUNDA said...

Salam hujung minggu dari bunda...
Comey lote jer orangnyer icha ni..

Niesa said...

niesa tgk muka icha ada sikit iras akak lak..hehe..comel je icha..xlama lg dh pandai berjalan pulak dia..