Thursday, June 20, 2013

kepulangan yg di nanti.....

Wahh wah.... kemain tajuk kat atas tu yer.. kepulangan yg dinanti...macam lagu raya lak... haha.. kalu taksilap aku lagu aishah ni... sedih beno lagu dia.mendayau-dayu.... hehee... oke, sabo-sabo.. puase blum lagi.. kikii


alhamdulillah.....
ibunda ku dah selamat sampai ke sini... 11 hari ibu pergi mengerjakan umrah..
so ,rindu teramat..
yeeeeeeey....
ahad 5 hari yg lepas (16/6/2013)
 jam 8.40 malam penerbangan ibu selamat tiba di sini.. dari kuala lumpur.... dan awal-awal lagi kami semua anak-anak dan adik- beradik  pergi kelapangan terbang ,tunggu kepulangan ibu.. xcited tau.. harapan dihati ibu baik-baik saja... dah lama tak dengar khabar.. HP pulak ibu lupa bawak..


 
dan..........
masa yg ditunggu-tunggu.... tepat pada masa jadual yg di tetapkan....
 sorang-sorang kami lihat keluar dari pintu kat atas tu ... lagi... dan lagi.... dan .... akhirnya ternampaklah kelibat ibu tersayang..... alhamdulillah sekali lagi.... rindunya..
 


 
ibu ceria dan kurang sihat sikit... ada batuk-batuk je dan demam sikit... mungkin perubahan cuaca kat sana kan....
salam ...peluk dan cium pipi ibu...
sob..sob.. bagaikan hidup semula hati anak-anak...

 



terubat rindu di hati... menitis air mata ini.... nasib pergi mekah saja.... andainya ibu dah betul-betul t........ macam mana lah agaknya ya... ibu tiada galang gantinya... kami hanya punya ibu... ayah dah lama pergi, masa aku umur 5 tahun lagi..so tak terasa lah ketiadaannya.... sebab waktu tu belum ngerti apa=apa lagi....


foto ibu diatas ni adalah foto istimewa pada kami adik beradik...
kata ibu, foto yg ibu ambil bersama unta ni berharga rm10 sekeping , dan ibu sempat mintak izin ambil sikit masa turun dari bas semata-mata nak bergambar kenangan di sana
dan bawa pulang untuk 6 orang anak-anaknya ini..
semuanya 6 keping ibu ambil...
untuk sekeping sorang dan ibu pesan simpan baik-baik..
....terima kasih ibu ....
akan kami simpan pemberian istimewa ibu ini....!
ibu tak bawa handphone dan kamera kat sana,
jadi foto ini dijadikan tatapan dan kenangan untuk anaknya..!!

 
lepas tu sempat lagi berposing sikit-sikit .. waktu nak pulang rumah ritu...
posing mak buyong bersama ibunda ,kakak dan anak-anak saudara...yg lain ramai lg,tapi jadi penonton jew..hihii... posing mak buyong macam mana lah sangat.....
dah kembang sana sini.. hidung... muka ... semua dh tak stabil.... hahaha.....
oopps.. dah mengarut lalut dh ni.. hai saly, umum niii  hokey ?..o_O
 
layan pic-pic dibawah ...
 








 
 
lepas dari tu.. rombongan pulang ke rumah lah pulak... rumah dah tak sabar nak tengok tuannya..
sampai rumah jam 9 lebih agaknya lah...
sampai... dah ramai saudara mara yang tunggu.. tp takle ramai sangat..hehe.. setakat yg terdekat jew..
menjamu selera sikit-sikit...memasing bawak kuih muih.. aku lak bawak keropok lekor losong jew.. ambik mana yang dekat dan senang .. sambil tu dihidang dengan buah kurma dan air zam-zam ...
dengar-dengar sikit cerita dari ibu tentang kehebatan di sana ..... tapi tak banyak lah. dibiarkan ibu rehat-rehat dulu ..agak keletihan...

keesokkannya, ibu makin tak sihat.. demam dan batuk-batuk..
akhirnya bila dipujuk-pujuk,barulah ibu setuju pergi klinik ... injec satu jarum..
dan sekarang untk hari kelima ibu dah agak sihat...
hari ni aku baru berpeluang untuk tulis entry yg tertangguh ni.. baru dapat rehat-rehat kat rumah aku..
kemas rumah yg dah berhabuk ..hehe
 
so... setakat sini jer lah...
catatan kenangan untuk my mom lovely
................................................



 
 

15 comments:

cheqna said...

bakpe cheqna wase macam pernah napok je....=)
ke kita ajing jupe ni???hihihi

Normi Nieza said...

alhamdulillah...selamat kmbali...

Fifi Nadhrah said...

alhamdulillah.. segalenye dipermudahkan..

norhidana miswan said...

mmg kepulangan yg dinnti2 sgt, alhamdilillah selamat sampai n sihat semasa di sana n di sini...

Mrs Lurve said...

alhamdulillah...selamat sudah.

aTieYusof Family said...

Alhamdulillah dah selamat kembali ke tanah air Ibu saly..syukur sgt kan..mmg sedih lah bila sambut org yg br balik dr Mekah ni..masa nak ngantar pun sedih, dah balik pun kita yg sedih..:)
moga mak saly makin bertambah sihat..amin! :)

mama_saly said...

@cheqna

mgkin kt pernah tjumpa ni tp masing2 tk perasan..hehehe.. kecik je dunia ni kan cheqna.

mama_saly said...

alhamdulillah..
terima kasih ya semua teman bolgger saly mendoakn kesejahteraan buat ibu..amin

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak, mak mertua sheila pun balik hari yang sama. dekat 3 minggu buat umrah. bestnya, ibu akak sanggup tangkap gambar untuk anak2 nya. terharu sheila baca kak...

mama_saly said...

@Sheila Salim

owh..entah2 bersama2 dgn ibu akak disana.betul tu sheila,skrg dh jd antara foto kesayangan akak..:)

nurbijen said...

sweet jer gambar yg mak bagi tu.. kena simpan elok2, very priceless :)

ieja amieja said...

salam jumaat..
alhamdulilah..ibu selamat sampai dan chat..batuk tu rasanya normal sbb perubahan cuaca ..hadiah x ternilai dr ibu w/p hanya sekeping gambar kan..itulah kenangan abadi pemberian ibu dr sana..

Fifi Nadhrah said...

fifi singgah pagi jumaat.. moge dibawah rahmatNYa..

Ibu Lala said...

Alhamdulillah. Dah selamat kembali pun. Mmg rindu kalau berjauhan dgn org yg kita syg lebih lebih lagi mak yg x ada gantinya.

QasehnyaRania said...

alhamdulillah. mak sy blom berkesempatan pergi..
smga dipermudahkan buat kita juga utk k esana nanti.aamiin