Sunday, June 9, 2013

jalan-jalan saja

jalan-jalan 3 hari yg lepas.. baru berkesempatan nk update. sibuk memanjang je...
3 hari yg lepas (khamis).... hantar ibu ke lapangan terbang untuk mengerjakan umrah, kira-kira jam 10 pagi berlepas ,sempatlah tengok flight yg ibu naik tu..untuk kesekian kalinya melepaskan rindu... alahai ibu, rindu tetiba datang bertamu... memang gitu kan....,
bila ada di sisi tak nak jenguk selalu,bila dah tiada baru terasa....heee2...
lepas hantar ibu tu, kami pergi ke kenduri kahwin kawan en.somi.. banyak juga undangan yg diterima,tp kami pergi yg mana dekat je... cuti sekolah kan,ramai yg kahwin...
lepas usai semuanya kami berempat beranak ni pun terus bertolak ke kota Bharu... kira-kira hampir jam 12 gitu...agak lewat dari perancangan.. mmm .. cuti sekolah tinggal 2 hari lagi waktu tu.. jadi sempena cuti sekolah anak sulong hamba tu, ikhwan.....
kita orang pun pergi jalan2 .. tak jauh pun sebelah Terengganu je.. o_O

 



sampai sana kami terus ke rantau panjang kira-kira jam 4 jugak... saja singgah jalan2 sana,lama tk pergi...

 



aku beli sekadar layan je dan  jalan2 cuci mata... eheee.... tapi yg pasti perkara pertama bila sampai sana pasti aku akan beli kacang gajus ni...... wajib....

 
 
tujuan utama ke kota bharu adalah untuk yang di bawah ni.....
=_=


 
etak-etak salai..
di masak dengan cara salai..
terasa nak makan sangat etak salai ni... mmm best...
masa baru sampai tu hari khamis memang takde langsung orang jual etak ni di tepi jalan....  tercari-cari tp memang takde... last sabar.. sabar... tunggu esoknya jumaat kot-kot ada..
tp memang ada lah... heheeh
oke dah terlaksana dah teringin tu...
 
jalan2 kat rantau panjang kejap je,jam 6 lebih masing2 dah nak tutup kedai..
so, kami pun cari lah hotel penginapan sementara... di sekitar bandar kota bharu....
lupa nak tangkap pic hotel tu.. huh jalan kali ni aku memang lupa nak tangkap gambar... letih ,dengan karenah anak2 lagi jadi terlupa terus... takde terus foto kami di kota bharu ni..
sampai je hotel hari dah malam, kami dah keletihan..
tidur... esok perancangan nak jalan2 saja sekitar bandar ni.. pastu terus pulang lah..
 bila hari dah pagi esoknya, bersiap2 awal jam 8 lebih dah keluar hotel.. memang rugi sikit keluar awal kan.... tapi cuma sekadar untuk tido jer. ..
hari jumaat di sana sama dengan terengganu ni, banyaknya kedai tutup.. kalo ku tau pergi hari laen...
 
terus pagi tu pegi pasar siti khatijah...
pernah dengar tak.. glemer lah jugak sampai pernah masuk tv...hek..
parking memang susah.. pusing berapa kali pusing ntah.... tapi naseb dapat parking jg ...
pasarnya sama juga dengan pasar payang di teganu ni... penuh dengan orang dan macam2 ada...
 
 


imej: google


 bertolak pulang lepas solat jumaat...
sampai Teganu, singgah di Penarik,setiu nak makan sotong udang celup tepung..
lapor lah pulak..
 



lepas isi perut skit terus ke pantainya.... pantai penarik..
my hero dah tak sabar nak kepantai.... huhu
jom layan aktiviti hero mama ni........



foto pertama bila tiba...... hurmmm
Irfan (adik) & Ikhwan (abang)
 
 
 
 
inilah aktiviti budak2 nih bila ke pantai.. bukan nak maen air atau apapun.........
tp alat jentera tu.. di usung ke sana kemari...
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
chuppp.... dah.... ini foto istimewa kami berempat...
aku malu skit nak letak foto berbadan dua ni.... tp nak  jugak letak.. abadi di blog ni....
naseb foto tu tak cerah mana.. hehe... abaikan tudung aku yg ditiup angin sepoi-sepoi tu....
 dan abaikan juga tangan ku yg memegang perut tu... hahaa...
foto mak buyong 7 bulan lebih dahh....
 
 
 
 
 
 ini saja yg sempat aku rakam kan....
no foto banyak-banyak..
sekadar kenangan untuk my family..
 
 
 
 

5 comments:

Maria Firdz said...

bestnya bercuti.. walaupun singkat tapi bermakna bila bersama yg tersayang kan...

baru 7 bulan dh nmpk besor benor perutnye.. moga sihat dan selmat.. :)

Nurul Husna said...

syoknya mama cuti2 yer..husna ni xtau la bila nak gi bercuti...tggu pegi dgn baby kot nanti...hehe

Normi Nieza said...

datang kelate tak cakap..:)

Ibu Lala said...

Penatnya. Nape pegi kejap sgt. X berbaloi tau. Prnat drive ms pegi x abis dah nak balik pulak. Apa apa pun enjoy ye.

X pernah makan etak etak tu. sedap ke. Akk last pi kelantan ni thn 93 kut. 20 tahun yg lalu. X minat kalau nak jalan jauh jauh.

mama_saly said...

Hehe..memang letih k.ana.tp rasa suka jadi penat tu hilang gtu j..drive gilir2... Etak2 salai mmg sedap..skali rasa mmg nak lagi.
..tp mgkin saly ngidam ni sbb tu sedap pelik..kikii