Wednesday, May 29, 2013

bila mood u_u begini datang.......................o_0



sob.. sob .... sob...
alahai sedih aku bila terbaca kata-kata atas tu..
secara tak sengaja terjumpa di laman FB..
rasanya mood dah turun ke laut hari ni.. ahahaa...!
oke yup.... layan hari bersedih-sedih aku nim... hehe

bila ulang-ulang ayat atas tu dalam minda ni, datang semua segala episod suka duka lara merana ..oppss takle sampai situ...
sebenonya teringat zaman-zaman bersahabat dulu-dulu.. dimana zaman belum kawin lagi lah..
satu persatu membuka kenangan..
 seyess ...... semua kawan-kawan aku dulu dah tiada dalam kamus hidup..
satu persatu pergi.. entah ke mana menghilang..
aahhh... sarat rindu pada kalian semua tauu..!
rindu yang tiada penghujungnya...


tiada sengketa... tiada juga perselisihan..
tapi nak buat camne kan... episod dunia silih berganti.. dari zaman ke zaman..
dari solo ke  berumahtangga.. tapi aku belum tua lg...ahaks... baru je masuk 3 series...ehh... mudo ke tuhh..perasan k0..!
jauh di sudut hati berharap, moga suatu saat nanti kami akan berjumpa.. bersua muka.. bergurau mesra..
nanti kalau jumpa bila masing-masing dah tua lagi menarik... ahahahaaa.. tuu pun kalu panjang umur..insya-Allah... mudah mudahan....
dapatlah tengok wajah tua masing-masing.. pasti comel-comel kan......  =_=



tapi kan.........
kita rindu sangat-sangat pada sorang sahabat ni... aku gelarkan dia sahabat sejati..
entah..baik sesangat dia ni.. walaupun perkenalan tak berapa lama... 5 tahun jer... tapi begitu banyak kenangan yg dia tinggalkan untuk aku... rasanya memang tak hilang kenangan bersama dia ni... tapi dia dah pergi tinggalkan aku buat selamanya...
Allahyarham Normira Mohamad... perginya seorang sahabat yg paling aku senangi.. tempat luahan aku..
masih segar lagi diingatan.... suatu hari dia dimasukkan ke hospital kerana sakit kanser usus... lalui proses pembedahan .. lalu berjaya untuk seketika .. dan lalui proses kimoterapi pula.. pergi lawat arwah di wad, masih teringat wajahnya yg ceria waktu tu ... keluar wad.... dan tak disangka dalam waktu terdekat juga dia di masukkan kembali.. 100% berubah si arwah..
saat melawatnya,aku tak dapat tatap dia lama-lama .... air mata asyik tertahan .. terlampau sedih.... bimbang dilihat oleh arwah yg aku bersedih lantas aku hulurkan salam.... kucupan sayang dan bisikan semangat... terus aku berlalu tanpa menoleh... tp tak sangka itu kali terakhir kami bertentang mata... aahh....
masih ingat lg tanggal 3 julai 2006... hati dah rasa tak enak..
ayah arwah datang kerumah pada pagi tu dan bagitau yg arwah dah takde..... darmmmm......!!!! bagai luruh jantung aku.... laju jer airmata ni keluar....
 tanpa dipaksa-paksa.. tak percaya yg aku telah kehilangan sahabat... sahabat yg aku kenali sewaktu aku pertama kali kerja di klinik... mudanya arwah pergi.. masa tu kiranya kami masih muda.. dia pergi ketika umurnya 23 tahun..
kali terakhir sempat melihat arwah sebelum dikebumikan.. masih ingat lagi.. tenang nya wajah arwah.. ambil masa aku nak pulih semangat.. tapi alhamdulillah..... dapat terima kenyataan yg arwah memang dah tiada.. aku hanya mampu doakn semoga rohnya di rahmati oleh Allah dan di tempatkan dikalangan orang-orang yg beriman... Al-fatihah untuk mu sahabat..!





pergi lah saat duka lara... lupakan masa derita..
hadirmu merubah segala.. dunia bagaikan syurga..
luka di hatiku engkaulah pengubatnya, cintamu yg syahdu, satu dalam sejuta....
terimalah sayang cintaku seadanya..
jangan dikesalkan, aku pernah terluka...
hanya pada Tuhan ku serahkan segalanya...
tiap perancangan suka duka manusia ditentukan_Nya.....


"takdir yang menentukan pertemuan yg tak disangka..
takdir jua yg menentukan perpisahan..
di talian cinta ini terjalin ikatan mesra.. walau hanya seketika,
bagiku sungguh bermakna.....
masih terkenang lagi, kepadamu insan misteri
yg sudi bertamu dihati..
tersentuh hatiku ini ,rasa ingin bersama mu..
menyapu si air mata...menghilangkan rasa sendu dihati....."

semua atas tu lirik lagu kumpulan arrow....
jiwang jugak si mama ni... o_O




dah....
jangan  sedih-sedih saly...
yg hidup pasti pergi..
kita ni yg hidup teruskan hidup seperti biasa..
dan pasti juga kita pun akan ikut jejak mereka bila tiba saatnya..

wah....wah..
panjang lebar lak citer aku hari ni.. hehe
sesekali.. luah perasaan di sini..
yg aku tahu bila nak taip je aku teruskan... haha

oke ...
sampai sini luahan 'sedih ' aku....
sob... sob.....
u_u



3 comments:

Teena Tna said...

Smoga lebih tabah, rindu jugak kt sahabat2 time belajar dulu...

aTieYusof Family said...

Sedih plak baca n3 ni.. semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..amin!
mmg sedih bila kehilangan org yg kita syg, tapi itu lah takdir Allah..
life must go on kan saly?? :)

yan's cottage said...

sabar ye...Sally...selalulah berdoa untuk kebahagiannya di sana....