Wednesday, February 6, 2013

cameron..!

salam sayang semua................
ada sihat ker...? malas betul aku nk taip2 ni..aduh.. tapi rasa nak jugak isi n3 baru untuk blog aku yg dah makin usang skrang nih.. ditinggal tk bertuan.... ! kesian deh..
kalu difikirkan , ingin aku berehat seketika dunia berblog ni... tapi nnti aku jadi rinduu... sob3..
 
ini hari aku nak abadikan kenangan en.abang aku bersama kawan2nya yg ke cameron highland jumaat yg lepas 1/2/13....
dah hampir seminggu aku peram n3 nim..
nape ya kenangan cuma en.abang sajee..?..  aku takde  skali ker...
en.abang cuma pergi sana bermotorsikal jew... saja je nk kutip pengalaman..!
 
 
pic atas tu gambaran yg sebenarnya..... motor kriss yg warna merah tu yg en.abang punya kesana... sampai jugak akhirnya motor aku kesana ye.. itu motor kesayangan aku... kenangan zaman2 aku kerja sebelum kahwin dulu.. huwaaa.... masih elok lagi kan...
 
en.abang pergi dengan 3 yg lain ,sorang lagi adik dia..  memang cukup2 meletihkan..tapi terpancar keseronokkan di 'wajah' abang aku tu... hahaha.. wife nya duk rumah je,jaga anak2, hubby pi seronok... sob3.. takpe... aku isteri misali..heh.. aku suka sesekali bg kebebasan dia dengan kawan2.... aku duk rumah cuma dapat doakan  keselamatan dia, semoga lancar perjalanan dan selamat sampai dan pulang kesini.... risau juga tau...
lagi..... aku duk tunggu apalah ole-ole yg aku dapat nanti... huhuu...
dapat buah strawberry fresh dari sana kan best......!
jom layan je laa pic bawah nim... memang takde citer yg menarik...
sekadar citer kenangan dari suami sendiri.... nak juga  ku abadi di sini...


 
 
pic en.abang..... baru tiba di sana... bertolak jam 5.30 pagi.. belum subuh lagi.. sampai sana katanya kira2 jam 12 tengahari.. lama juga..
dan bertolak pulang terengganu ni ,jam 4.30 petang dari sana dan sampai jam 10.30 malam ..
 
 
bersama-sama adiknya Aim..... adik ipar aku
 
 
ini dua lagi kawannya... yg sorang bbaju itam tu pekerja en.abang...
 




nampak tak apa tu...?
Lebah laa....





Love
 

strawberry.... buah yg aku tunggu2..akhirnya abang beli jugak..
 
 
 hihii jagung pun ada tau... ini jagung yg paling best.. orang cameron panggil 'jagung kristal'..
opps aku terlupa nk ambik pic buang kulitnya... jagung ni tersangatlah manis.. yang uniknya, jagung kristal ni boleh dimakan gitu jew walo pun belum di rebus.... memang manis tau.. dapat merasa lagi aku si jagung ni, pertama kali aku merasa waktu tahun 2009 yg lalu.... ummph..

 
owh..... yg ini juga buat aku tertawan..... huhu... madu lebah sekali dengan sarangnya..
 
 
 
yg ini cuma ole2 untuk aku n anak2... seperti biasalah lambang cameron highland sudah semestinya..!
kiranya pandai jugaklah en.abang aku ni membeli..
 
 
 pergi dengan motor, setakat itu saja yg dapat di belinya..
aku tak kisah pun... yg penting hubby aku pulang sini dengan selamat...

oke dah.... sampai sini n3 aku ..
nanti bilalah pulak aku jengok sini.. n_n
rumah kawan2 tak aku bertandang..
sorry semua..
nanti ada masa akan aku melawat kalian...




 

8 comments:

aTieYusof Family said...

RIndu Sally..hehhee.. harap sihat je ye bersama baby dl perut tu..:)
best nya dapat juga ole-ole dr hubby.. cuma risau juga kan bila pegi dgn motorsikal tu..
Alhamdulillah selamat semuanya..

yan's cottage said...

salam sally...

kesianya....kena tinggal ye....tak pa janji ada ole2nya kan...sedapnya...stoberry segar dari ladang gitu.....ok jumpa lagi...jaga diri baik dan yang kat dalam tu...by..

Nida Mohd said...

awak nak tau..saya tak pernah sampai camneron..sedihh..teringin sgt nk pegi cameron

rohayu osman said...

teringin nk pergi cameron.. lm dah tak pergi...

myfreeminded said...

Alhamdulilah selamat pergi dan balik. Sally dah ok lum.

Pernah pergi sekali je Cameron ni, bestnya suasana kat sana.

N i e Z a said...

saya baru first time gi cameron..tu pon kejap je..secara x sengaja..

tp nti nak gi sana lg..nak stay..smbil jln2 area sna..

Ena's Palace said...

sungguh pun bw motor....byk jugak cik abg saly soping eh....penuh la bakul tuh...

jauh la nak ride tu tak sakit pinggang ke...

norhidana miswan said...

perkh 7jam sampai ke sana , dhla naik moto... mmg cabaran betul lah... tp kan kalu dh minat pnt lelah sume tu tak jd hal...

yg penting ada ole2 kan walaupun tak ikut sama...