Saturday, January 26, 2013

kita sama....alhamdulillah

Setiap kejadian pasti bersebab ... Allah tidak menjadikan sesuatu itu dengan sia -sia .. Sesungguhnya perancangan-Nya jua yang terbaik.

Cantik sungguh ayat atas tu ....
Cukup terkesan dalam hati ni .. Allah sebaik baik perancang .

Masa hari khamis baru ni ,ikhwan cuti sekolah .. sempena cuti maulidur rasul ..
 nak di jadikan ceritanya.. berpanjang lebar lagi,  di sekolah PASTI  ikhwan ada buat perjumpaan BIBG ..aduh malas rasanya.. badan lemah longlai rasenya .. tak bermaya.. pape pun terpaksa la aku merajinkan diri untuk pergi...itupun  bile dah  berpakat untuk pergi sama2 dengan my biras ...
isteri adik ipar.. adik pada en.abang..kalu tak berpakat gi sama2 pun,  terpaksa gak aku pergi, en.abang kojer ..
Umur kami takde bezanya, cuma lebih aku setahun dari dia.. .anak anak kami juga sebaya cuma yg bezanya dia dah dapat sepasang, boy & girl.. aku je dua hulubalang.
anaknya sama2 bersekolah dengan ikhwan ...(sepupu)

Aku panggil biras, moksu waa.. memang payah kami nk berjumpa.. kalu takde 'aktiviti makan2' atau penting dirumah mertua, memang tak berjumpa lah kami ..muahaa
 Dah hampir 2 bulan tidak ketemu. huhu.. jadi seperti baisalah kalau lama tidak ketemuan pasti banyaklah citer2 nya.. hahaa... aku citer, dia pun citer... saling meluahkan.. cheeh.. 
Memula tu... aku tarik nafas dulu ... hembuss... tarik lagi.. kih3..cari kekuatan jahh ...
bile dah sedia sepenohnye, aku pun memulakan citer ....
1.. 2 .... dan...... 3
akuuuuu...... mengandungg .... ggrrrr
Dia sikit terkejut .. tapi.... aku lagi terkezut..
Diaa pun mengandung gak rupenya ... huhu ..terkedu seketika...
Tidak ku menyangka.. tidak ku duga
untuk anak ketiga (insyaAllah) ni kami juga sama2 pregnant..

kami berdua banyak persamaan .. dari segi peroleh zuriat ni .... anak yg pertama dulu, kami berdua sama2 mengandung, masa tu kami nikah pun ditahun yg sama ... anak sulong kami berbeza cuma sebulan.. aku 4/8/2008 diaa 20/9/2008

Kenangan semasa kami sama2 punye permata hati pertama.. baby boy..!
My  biras berbaju purple .. i warna pink ..
5 tahun yg lalu


Gambo ni dalam list kesayangan i jugok ye .. happy happy masa ni
Kenangan bercuti di cameron highland
2009
Kami berdua banyak persamaan .. dari segi memperolehi cahaya mata ..
Kami kahwen di tahun yg sama .. mengandung .. dan melahirkan ditahun yg sama juga
..anak pertama kami cuma beza nya sebulan .. 
aku lahir 4/8/2008 .. dia .. 20/9/2008

Kemudian ..
tahun 2010 , aku di sahkan pregnant lagi ..tp kali ni aku keseorangan pregnant.. my biras takde tanda2 ..
 anak kedua lahir 21 febuary 2011..
sebulan sebelum melahirkan cahaya mata kedua ..
Alhamdulillah...aku dapat berita gembira lagi ..
my biras akhirnya mengandung .. walaupun agak lewat dari aku , sebulan lagi aku akan melahirkan baby ni..
tapi insya Allah, anak kami akan sebaya nanti..
anak keduanya lahir bulan 9 .. alhamdulillah ... moksu waa dapat baby gurl .. dah sepasang diaa.. bestnye ..
Semoga anak ketiga yg aku kandung sekarang ni baby gurl .. aamiin

Anak2 biras (anak saudara)

Anak2 aku ... dua hulubalang yaa,. 

untuk tahun ini 2013 ..
kami sama2 lagi pregnant.... alhamdulillah...
dia duluan 3 @ 4 minggu dari aku dan jangkanya 3 ogos..
aku 18 ogos..berbeza sebulan rasanya ..

kali ketiga ni memang dia duluan lah .heheh
semuanya rezeki datang dari Allah ... sesuai dengan ayat atas tu... perancangan -Nya jua yg terbaik....!

berkahwin ditahun sama ....
insyaallah bakal sama2 punya ank tiga nanti...
Wahh meriah nya.. 

doakan  kesejahteraan kami ....
>,<



Nota kaki : hanya sebagai catatan kenangan buat diri sendiri... tiada kena mengena dengan sesiapa...



18 comments:

Kakzakie said...

Rasa seronok bila sama-sama ada cerita yg indah utk dikhabarkan. Kebetulan yg baik pasti membuahkan senyuman yg panjang..

Mel said...

Wah!Senanglah, ramai kawan anak2 nya..hihi

rohayu osman said...

same lah ayu pun ade jugak kisah ngan bekas family in-law... tp tak tahu lah jodoh tu pjg atau tak... skang pun lum habis edah lagi... bg mase ex-suami fikir...

name mak mertua, biras and kakak ipar semua bermula huruf R

mak mertua 1- rokiah (meninggal.. kawin lain..)
mak mertua 2- rosnah
biras 1- rosaleha
kakak ipar 1- rogayah
biras 2- rohana
biras 3- rosnani
kakak ipar 2- roziah
kakak ipar 3- rubiah..
and last ayu - rohayu..

nak kate suratan atau kebetulan?.. yg pasti Allah dah rancang sesuatu untuk kita kan.. susah tertulis..

myfreeminded said...

Wahhh seronoknya, tahniah buat biras mama sally, ada teman akrab berkongsi pengalaman.

mama_saly said...

@rohayu osman

wah ayu,lagi menarik,banyak persamaan tu.. semua bermula huruf R..dan ayu pun huruf R..aduh.. macam kebetulan pulak kan.

apapun, saly tetap doakn yg tbaik buat teman2,terutama ayu,smoga ada sinar kbahagiaan dihadapan yg menanti ayu, perancangan Tuhan kita tk tahu..
saly tengok ayu seorang yg tabah & kuat.. kt wanita mmg akn jadi kuat bila bdepan dgn masalah..

mama_saly said...

@myfreeminded

hehe trima kasih ya mfm..
memang indah jika ada sseorang bkogsi pngalaman yg sama dgn kita.:)

Payz0 said...

nyimak je.. berbagi pengalaman.. kunjungan balik ye

Nisah Idham said...

Alhamdulillah.. rezeki ye.. Tahniah, semoga baby sihat ...

nurbijen said...

Muka pun dah nak sama... mengandung pun sama-sama jugak :)

Take care Saly :)

Nastyna said...

best la ada gang. sebab u both serasi kot, tu yg selalu sama2. (teori mengarut jer ni)

yan's cottage said...

salam saly.....

bestlah ye...memang satu kebetulan betul...macam berjanji pula...moga kalian berdua sihat sejahtera hingga melahirkan nanti.....

NoEn said...

bestnya ada geng

aimaniman said...

Seronoknya sama2 mengandung sama2 ada baby, mcm berlumba2 la pulak.. x mo kalah ni

aTieYusof Family said...

Seronok nya kan Sally..semua nya sama2.. suratan atau kebetulan?..
semuanya perancangan terbaik dr Allah..Alhamdulillah! :)

Ena's Palace said...

wah...sally leh sesama plak tuh...yg ke3 pun sesama ngandung...seronok la camni..bukan anak² je ada kawan tapi mama dia pun ada kawan sesama ngndung..hehehe

norhidana miswan said...

terkadang bile banyak persamaan itu yg boleh jd kwn baik, tp kan seronoknyer sebenarnyer bile banyak yg sama blh share mcm2 bnda sama2...

N i e Z a said...

best nye kalau mcm tu kan..bila ade anak2 yg sama baya mmg seronok..sume membesar sama2..

Ann Ishak said...

mau pening jugak mertua sally ye nak menyambut 2 cucu serentak...mesti seronok nanti