Wednesday, January 2, 2013

bermula sekolah ~ ikhwan

hari ni 2 january 2013,
ikhwan dah mulakan hari pertama sekolah di Pasti As-Sabiqun..
dah 5 tahun anak mama ya..! tapi ikut bulan belum lagi... bulan 8 nanti..hehe
kelmarin dah mula sekolah tapi cuma ibu bapa turut  harus hadir ada taklimat dan hari suai kenal jew ... masa tu tak lama ..
 
 
pagi ni ikhwan lagi tak semangat... moody jew mukanya tu..
nak bangun tido pun susah.... suruk mandi takmo mula2 katanya sejuk..
pagi td hujan..
tapi nasib dia tak buat perangai..
sebab tahun lepas dia dah terbiasa dengan suasana nak gi sekolah ni..


kelmarin dia bersemangat sangat2 maklumlah hari pertama.
dan ada sorang sepupunya sekolah sama dengan ikhwan..
hehehe apalagi memang gembira dia,itu sepupunya yg rapat juga.. lahir tahun yg sama cuma dulu ikhwan 1 bulan.. jadi dua2 tak banyak perbezaan..>,<
 
 
haa... budak yg sebelah kiri , Rafiq itulah sepupunya ikhwan, anak saudara en.abang dan aku juga...
nak tangkap pic berdua masa sekolah tadi tapi takde peluang...
suasana agak sibuk sebab permulaan sekolah..

 
huhu.. yg atas tu  adalah beg sekolah baru nya.. baru je beli semalam..
kata ikhwan dia mahu beg yg punya tayar...dan boleh tarik atsnya... hahahahaa.....!
tapi pic yg diambil ni tika dia galas tadi.... dia takmo lepaskan begnya bila mama nk ambik pic ..
jadi tak berapa jelas....dan inilah saja pic beg barunya  >,<
beli semalam ,tunjuk yg takde tayar dibawah dia takmo... jumpa jew yg spiderman ni cepat2 dia mahu..
nasib begnya tak besar.. kecil dan sepadan dengan dia 5 tahun ...
tak letak apa pun dalam tu,cuma baju dan seluar untuk persalinan sesi iqra' petang nanti.....
buku2 dan semua peralatan sekolah cikgunya tak bagi pulang,
semuanya cikgu sana yg jaga..
nanti bila akhir sekolah barulah semuanya akan dibagi..
 
 
 
 

31 comments:

shamila ahmad said...

bagus....semoga menjadi insan yg cemerlang ikhwan... amin.

normi nieza said...

comeynya dia..:)

aTieYusof Family said...

Hensem Ikhwan..semangat nak sekolah..
moga jadi anak yg soleh..amin! :)

~aYu~ said...

slmt bersekolah ikhwan.. moga jadik anak yg soleh dan cemerlang.. ramai antar anak kat PASTI yer. ayu nak gak antar tp PASTI sini jauh sgt..

cik dah faridah said...

seronok tgk anak sek..mak pak yg risau tkut anak2 nangis...hehehe...sama ngan fatihah kalu ikut tahun 5thn kalu ikut bulan 4 thn 2 bln...

Fiza Rahman said...

Hensem. Bley gang ngan kimi. Moody gak pagi nih nak gi school.

♥MAMASYAZA♥ said...

anak sedara akak pun ada yg pegi tadika pasti, mmg bagus tadika tu. byk doa2 yg dia dah pandai hafal

Kakzakie said...

Tapi kan Saly kadang dgn beg pilihan itulah buat dia bersemangat nak ke sekolah...

mama_saly said...

@shamila ahmad

trm kasih..amin:)

mama_saly said...

@normi nieza

aduh comel ke..ngan muka masam gitu..hihi..tq ya cik nor

mama_saly said...

@aTieYusof Family

hehe..atie mmg smnngat ikhwan tu tp kalu dia duk tarik muka,gitu le jadinya mukanya..>,<

mama_saly said...

@~aYu~

hehe trm kasih ayu..amin
kat sini yg dekatnya hanyalah pasti.kalu tadika tu ada jg tp baru je dibuka thn lepas,tk bestlah klu masih bru..:)

mama_saly said...

@cik dah faridah

betul tu cik dah..
owh anak kita sebaya lah ya,ank dara vs teruna gitu..hik

mama_saly said...

@Fiza Rahman


hehe..elok sgt lah tu sama2 moody awal skolah ni..

mama_saly said...

@?MAMASYAZA?

ya betul tu akak,kalu bab baca doa ni cepat je budak2 ni ingatkn..samalah dgn ikhwan ni banyak jg doa yg dingatny..:)

mama_saly said...

@Kakzakie

hihi betul tu kak,kalu sbelum ni boleh lah mak ayah pilih2.tp skrg besar sikit dh pandai nk beg cam mana..smangat buat dia ksekolah..:)

Anim Daim said...

baiknya dier

jom folow sini
http://animdaim.blogspot.com/

dan sini
http://loveiscinta-aneem.blogspot.com/

norhidana miswan said...

wahhhhh ada calon mcm imam muda je... tp malu2 ikhwan kt gmbr mule2 tuh

Nastyna said...

selamat bersekolah.. best la kan ada gang.

nurbijen said...

rajin2 pergi sekolah tau, ikhwan... bestnya dapat beg ada tayar :)

Nora Karim said...

muka nampak sangat moody... heheh

Ena's Palace said...

blog berubah lagi...cutenya..
header tahun baru yer saly...simple dan cantik

shazrina said...

kat sebelah rumah kite ni ade Tadika Pasti ..dah 2 hari dah asik denga budak nangis je ...ramai lagi yg takut nak gi skola rupenye ... :) good ikhwan ..be a good boy ..

Nafira usof said...

sama lah cam My Anis kat Pra.. semua buku n alat tulis tinggal kat sekolah.. lg satu cikgu x bagi bawa beg, nanti semua student akan dapat file folder sebagai beg ulang alik dari rumah ke sekolah.. selamat mamanye x payah beli beg..keh keh keh..

Nick Irfan said...

comeynya anak akak ni...

ieja amieja said...

wow teruja plk ye..bersemangat yg kita nak tuh,,ank akk pun nak ikutkan br 6 thn sebulan jerk..seb lah lahir bln 12..huhu

Nida Mohd said...

comelnya dia..peminat spiderman eh?

BTW dah follow balik ur blog..nice blog..:)

deqjamucuxx said...

omeinya ikhwan ni :)

myfreeminded said...

Sama umur dan sama bulan dgn Haziq saya tu, dia pun dah sekolah tapi ke pra, senang satu sekolah dengan kakak2 dia. Kalau ikhwan moody, Haziq x moody tapi dia ajak Ummi dia sekali duduk dalam kelas.

.:: Mrs Z ::. said...

alaahai cute sangat... belajar rajin2 ye sayang... moga berjaya dunia dan akhirat.. ^_^

suhaina laui. said...

salam kenalan..tganu kat mane ye ;)