Monday, December 31, 2012

Babai 2012.... selamat datang 2013

Apa khabar kawan2... hari ni hari akhir 2012.. tinggal beberapa jam lagi kan..
sedih rasanya, 2012 dah nak meninggalkan kita .. kejap jew rasanya kan.. setahun2 berlalu ...
impian dan harapan adakah dah tertunai ...? huhu mungkin iya mungkin tidak..
 

yg pasti setiap dari kita pasti ada sorotan kenangan suka duka 2012 ...

 
 


 



Ya Allah , buatlah hamba lebih baik dari tahun kelmarin.... 
lebih cerdas dari sebelumnya ...lebih bererti buat semuanya .... lebih rajin.. terutama dalam beribadah kepadaMu. buanglah serta jauhkan hamba dari segala penyakit terutama segala penyakit hati ... limpahkanlah rahmat serta kasih sayangMu .. semoga rezekiMu sentiasa mengalir untukku ,keluargaku,dan orang-orang yang berada disekelilingku... amin ya Rabb
 "Masa lalu adalah kenangan.... hari ini adalah goresan .selamat tahun baru 2013.. selamat tinggal kenangan ...."
 




Sunday, December 30, 2012

Bercerai susu



"memberhentikan penyusuan badan kadangkala boleh menyebabkan perubahan besar kepada ibu dan anak .selain kesan fizikal, ibu juga mengalami kesan emosi..."

"Sesetengah wanita berasa sedih akibat kehilangan keakraban antara ibu dan anak seperti yg dirasai ketika menyusui bayi mereka.justeru,ia perlu dilakukan secara perlahan-lahan bukannya secara drastik..."

dipetik dari SINI



alhamdulillah....
akhirnya dah masuk 4 hari berjaya melepaskan susu dari irfan ...
dah dalam seminggu percubaan bercerai susu ni..
Semenjak diri di sah kan prgnant ..
Doktor sarankan aku lepaskan susu badan, sebab bimbangkan kandungan..
 agak mengejut lah jugak kan..
tapi sedih dalam terpaksa  aku cuba juga lepaskan perlahan-lahan....
aduhaii ...
 cukup sedih hati ini  bila melihat irfan menangis nangis mau  susu.. dia masih perlu lagi ..irfan sekarang umurnya 1 tahun 10 bulan .. lagi 2 bulan untuk cukup 2 tahun .. yg sepatutunya dia masih patut menerima susu ibu ..
hajat memang nak menyusu penuh sampai 2 tahun .. tapi apa kan daya ku ... sob3 ..
agak mencabar juga ..
jika abangnya dulu ikhwan lagi lah kesian... sebab bercerai susu ketika umurnya betul2 cukup setahun ... kecil lagi... tapi apakan daya juga sebab prgnant... kalau ikhwan dulu tak berapa sukar nak melepaskan susu, 3 hari dah boleh .. bagi susu formula mau juga dia..
kalau irfan ni yang cukup mencabar sebab mungkin dia dah besar dan pandai sikit..dan dah serasi dengan susu ibu ..
Untuk permulaan tu, 
 aku cuba untuk tidak menyusu diwaktu siang...
alihkan perhatian dia dengan susu botol dan main2 dengan abangnya.... kekadang tu dia datang mintak juga.. cuba beri air lain melalui botol atau cawan .. tapi nak jugak susu mamanya ni ... bagi juga skali dua.. 
kalau siang oke lagi... tapi waktu malam agak susah..
maunya dia nangis2 dah pujuk segala bagi botol pun dia takmo .. akhirnya dek kesian bagi jugak ... berlarutan sampai 4 hari juga ...
hati aku pun sedih.. bila tengok dia nanges2 nak susu rasanya nak bagi jer ... cuba elak.. elak .... 
akhirnya... berjaya juga..

Aku lah yg jadi sedihnya .. yg sebelom ni selalu je ade dia di samping .. bile nak tido .. mai teringat ..


Aduhai hati .. sabar je lah ..




Wednesday, December 26, 2012

Alhamdulillah .....


dah hampir seminggu tak bsiaran ..
kesihatan tidak berapa mngizinkan.. jadi malas rasanya. buka juga blog tapi kejap2 tutup..
 hari ni aku gagahkn diri juga..


tengok test upt diatas tu ....
alhamdulillah ... syukur sangat2 kehadrat  Allah swt..
memang aku tak sangka sangat2 .. memang juga tidak merangcang sebelum ni.. tapi bila rezeki datang secepat ini juga, hati gembira sangat-sangat... mungkin nikmat anugerah untuk 2013 nanti ..insyaallah...
 


 
sekarang ni baru jew 7 minggu.. tapi aku dah terasa alahan  .. letih.... cepat pening cepat juga hilangnya... nasi aku tak dapat nak makan.. cuma yg berselera sekarang ni cuma mee ..tak kiralah mee goreng .. mee sup ke... air milo yg sebelum ni kesukaan, sekarang dah takleh nak minum ... mengada sungguh... hehee..... berbeza dengan kehamilan yg dulu..

cek upt ni sabtu baru2 ni... pergi keklinik wan saleha di bandar kuala terengganu... mesti pergi jugak sebab hati dah rasa lain macam jew ... period dh 2 minggu tak datang ... diri lain macam pulak tu.. suspen tau ... >,< bila ternyata positif huhu hati terkesima kejap .. dah nak jadi ibu beranak 3 rupanya aku ni ... hehe

dalam sedar tk sedar kalau nak tahu ini adalah kehamilan ku yg ke 6...!
kenapa ke-6 ? padahal anak baru jew 2 ...

sini aku nak catat skit kenangan sejarah kehamilan aku
dan sehinggalah aku dapat 2 hero kesayangan tu ..


bab pertama..
masa sebulan lepas kahwin tu, aku dah di sahkan mengandung .. kiranya kalo orang kata bunting pelamin lah agaknya kan ...  memang teruja dan tak sangka secepat itu ... hehe ...
tapi bila kandungan dah hampir 12 minggu (3 bulan ) tetiba keluar setitis darah jew .. takut pun ada waktu tu mklumlah pengalaman pertama ... dah tu rujuk klinik  dan bila di scan tiada pergerakan jantung anak ... so kena refer ke hospital terpaksa buang dan lalui proses D&C ...
memang aku waktu tu sedih sangat2 tapi ada en.abang disisi penguat segalanya... katanya nanti insyaallah ada rezeki lain Allah bagi ....!


bab kedua ..
sebulan lebih lepas keguguran tu, aku disahkn mengandung lagi .. gembira tak usah nak cakaplah kan .. tak sangka juga secepat tu ... teruja .... tapi takut nak suka2 sangat bimbang peristiwa pertama terjadi lagi .. jadi jalannya aku keklinik buat pemeriksaan dan dibekalkan vitamin ..tapi bila kandungan nak masuk 10 minggu tetiba aku mngalami pendarahan .. memang banyak juga ..aku jadi takut dan sedih sangat2 masa tu .. terus keklinik swasta biasa tu ... buat pemeriksaan scan dan segalanya .. kata doktor anak memang tak nanpak lagi yg ada cuma sarung.... jadi doktor kata juga ada tanda2 mahu gugur ... doktor bekalkan ubat dan banyak2 berehat katanya .. katanya berserah, apa yg terjadi kehendak-Nya ... dan jika takde apa2 di suruh datang lagi 3 minggu kemudian .... lepas dari seminggu tu pendarahan berhenti dan kerja aku waktu tu rehat.. rehat .. dan lepas 3 minggu pergi semula klinik dan alhamdulillah kandungan sihat dan selamat ... kata doktor jarang jumpa kes gini.. biasanya berakhir dengan gugur .... dan kalau nak tahu , putera aku yang sulung tu lah (ikhwan Haiqal ) yg kukandung ... dah selamat semuanya ..... >,<




bab ketiga..
alkisahnya pula ,  bila umur ikhwan 10 bulan aku mengandung lagi ..tanpa aku sedari.. sebab tak sangka juga ikhwan masih baby gitu, menyusu pulak tu... dah nak dapat adik.. aku terima dengan hati yg senang .. tapi dalam masa sama takut jugak kalo2 pendarahan berlaku lg.. bila kandungan dah masuk 2 bulan lebih ,tetiba kawan en.abang ajak pergi bercuti ke cameron highland ... huh memang melompat kgembiraan lah.. tapi abang mula tu tak setuju pergi sana,aku keadan gini alahan pulak tu.. tp aku nak pergi jugak ...


pulang dari CH tu aku memang terlampau letih sangat2 .. macam orang sakit pun ada.. sebulan lepas tu berlaku pendarahan lagi ... seperti biasa kelinik scan dan makan ubat vitamin kuat peranakkan segala... bila doktor scan katanya kandungan dh masuk 4 bulan .. akhirnya terpaksa ke hospital lg.. tiada denyutan jantung anak.. aku lalui proses buang anak lepas tu di cuci lagi (D&C) .. yg sedihnya janin anak doktor bagi tengok dan bawa pulang .. sedih tengok,, sedih teramat2 sangat masa tu.. jadi trauma pulak rasanya bila mngandung ni...termenung..termenung... kenapalah sejarah pendarahan dan keguguran sentiasa berulang ....


bab keempat..
2 bulan lepas peritiwa atas tu aku disah hamil lg.. huhu.. kenapalah subur sangat ..rezeki nak buat macam mana.. dan sama juga masuk 2 bulan kandungan berlaku pendarahan lg ... sob3 .. duhai hati tabahlah .... kali ni aku tak mahu kehospital lg .. tak mahu dah di cuci lagi .. jadi takut pulak .. lepas tu atas nasihat sorang kawan katanya pergi keklinik wan saleha .. dia juga pakar juga bab2 sakit puan ni.. last aku pergi dan kata doktor juga anak tiada denyutan jantung .. doktor tu tak bagi kehospital sebab aku dah lalui proses cuci dua kali..bahaya katanya... ! so, doktor bagi ubat pelawas dan vitamin bagi kelurrkan janin secara semulajadi .. seminggu tu aku rasa sakit2 kemudian keluarlah anak tersayang aku .. baru seketul daging ...  doktor merawat aku sampai selesai semuanya.. dan katanya jika nak hamil sekurang2 nya 6 bulan dari keguguran ni .. dan jika hamil terus datang jumpanya, dia akan jga dan bagi ubat ...


bab kelima ...
tapi lepas peristiwa tu,4 bulan kemudian aku mengandung lagi .. aduh .... penat merancang tapi rezeki masih berpihak di tempat aku ... tak apalah syukur alhamdulillah .. bulan 6 ,2010 ...  aku ke klinik wan saleha lagi seperti apa yg dipesannya ... doktor marah sebab secepat itu.. tapi apakandaya aku .. hehe .. tapi alhamdulillah pertama kalinya kandungan aku elok2 saja tanpa pendarahan .. aku makan ubat dan jumpa doktor sampai kandungan mencecah 5 bulan ... syukur sangat2 Allah mempermudahkan urusan aku ,dari mengandung sehinggalah membawa anakku melihat dunia ... segalanya sangat mudah dan manis ...setelah segalanya banyak ujian ditempuhi ..
lahir putera aku yg kedua.. ilham irfan .....



bab keenam ....
untuk masa kandungan sekarang .. harapan dan doa aku semoga kandungan ini baik2 saja hendaknya ... amin
doakan kesejahteraan dan keselamatan buat kandungan aku ini...

 
 
 

Tuesday, December 18, 2012

santai petang dengan kek durian

bab durian.... tak abis2 pasal durian kan.. minggu lepas memang minggu durian kot..
kakak ipar ada bagi durian, memang banyak juga la.. dari kebun keluarganya sendiri...
hehe.. aku makan durian bagai nak rak.. huhu..sampai kepanasan terasa tubuh..tapi hakikatnya aku tk panas pun.. muahahaa.. 
kalau sejuk dan dingin tu adalah, hujan turun mencurah-curah ... dah musim hujan pantai timur ni.!
nak buat crepe, terasa malas nak beli bahan2 .. nak kuar tu malas je ke supermarket tau.. tp hati melonjak2 nak buat crepe kali kedua . belum puas rasanya...
dah penyakit malas tu datang. tak boleh buat ape2 lah..
kes durian pulak, dah puas ratah gitu...... lepas tu dibuat santan pulut durian lak..
memang  fav aku dan en.abang ..
yg lebihan buah durian ada lagi 6 ulas aku simpan dalam bekas peti sejuk..
pastu bukak pagi tadi dah tak teringin nak makan..
nak buang terasa sayang pulak... maklumlah isinya yg tebal dan kuning... manis pulak tu..
akhirnya last cerita durian ni bakinya yg 6 biji aku buat kek...
duk godek2 resepi dalam tenet akhirnya terjumpa juga kek durian yg simple miple nih..
 






 
inilah rupa kek durian ku...haha
sangat hodoh  kan....? hehehee..
tapi rasanya sedap juga lah.... ada rasa2 durian gitu.. aku suka..
hero2 aku lagi suka ... dah tinggal sikit lg.. mereka memang suka sangat2 kek  ..tak kira apa jenis kek yg mama nya ni buat,mereka  tetap suka .... dah air tangan mama dia.. semestinya semua best bagi mereka.... !
 
 
 
sekarang ni hero2 mama dah pun tido...
kekenyangan gitu.... hik
 
 
 
ini resepi kek durian aku yg simple ni..
resepi asal lain skit sebab guna tepung naik sendiri... aku tak punya tepung tu, malas nak gi beli...
godek2 berhasil juga!
zassss......
 
 
bahan2:
  • 185 gm mentega / butter
  • 150 gm gula halus (asal gula aising)
  • 4 biji telor gred A (asing kuning dan putihnya)
  • 185 gm tepung gandum (ayak)
  • 1 sudu teh baking powder
  • 1 sudu teh soda bikarbonat
  • 125 gm isi durian (aku tk timbang,guna 6 biji terus)
  • secubit cream of tartar
 
Cara:
  1. Pukul mentega dengan gula hinga memutih ..
  2. kemudian masukkan kuning telur... mixer lagi hingga kembang dan gebu.
  3. masukkan tepung gandum,baking dan soda berselang seli dengan isi durian hingga habis.. gaulkan hingga sebati.
  4. dalam bekas lain, pukul putih telur bersama secubit cream of tartar hingga kembang dan kental.. kemudian masukkan kedalam adunan kek tadi, kaub balikkan adunan tadi hingga sebati dan rata.
  5. tuang adunan kek dalam loyang yg digris kan dengan marjerin .bakar dalam oven pada suhu 175 darjah selama 50 minit atau hingga masak... bergantung pada oven masing2 ya..
  6. uji kek dengan cara mencucuk lidi sate di bahagian tengah kek.. jika lidi tu keluar licin, bermakna kek tersebut sudah masak..!
 
 
 
 
nota kaki : buat kek ni bukan tujuan aku nak menunjuk -nunjuk tau... tak baik salah sangka.. hakikatnya aku hanyalah surirumah yg sentiasa ingin belajar bab dapur2 ni.... baru merangkak-rangkak ... jadi apalah salahnya buat santapan kenangan di blog sendiri.... psstttt.... saje2 nak ngomel.takde kena mengena dengan sesape tau... peace.... aku seorang yg positif  >_< 
 
     
     

selamat pagi

 
 
 
Apabila kita
 bangun pagi ni ,
cuba kita berfikir sejenak untuk menghitung
 betapa Allah masih memberikan nyawa kepada kita..
 
Betapa mata masih boleh melihat...

otak masih boleh berfikir dengan waras
telinga masih boleh mendengar
mulut masih boleh bertutur ....
kudrat masih ada untuk bangun ,mandi dan bekerja ...
dan masih ada selera (irodat) untuk makan nasi lemak atau roti canai
sebagai sarapan pagi.
 
Jika hendak dihitung dengan wang ringgit semuanya itu
segunung emas pun  tidak menyamai nilainya ..
BERSYUKURLAH
 
 



 

Monday, December 17, 2012

mencium anak ..!




Ciumlah anakmu kerana pahala setiap ciuman itu dibalas dengan satu darjat syurga. Nisbah di antara dua darjat ialah 500 darjat. Syurga itu ialah sebuah kampung kesenangan, tiada masuk ke dalamnya melainkan orang yang menyukai kanak-kanak.
Barang siapa keluar ke pekan dan membeli barang-barang dan kembali ke rumah dengan buah tangan untuk anak-anaknya, nescaya mendapat rahmat daripada Allah dan tidak diseksa di akhirat kelak.

Tahukah anda jika dibiasakan
mencium anak sendiri, sifat mendera atau membantai serta memukul anak boleh dihindarkan? Dengan wujudnya sifat suka mencium anak, hormon dan bau anak kita itu akan sebati ke dalam otak kita sekaligus mesej yang mengatakan “aku sayang anak aku” akan tersemat terus ke dalam jiwa.
 
 
 
 

jom join BLOGLIST JANUARI 2013 AYUINSYIRAH



sesiapa nak join segmen bloglist ayu insyirah ni
dipersilakan klik banner ros purple yang cantik di atas ya
meh kita sama2 join
>_<
 
 
 

Saturday, December 15, 2012

kek karamel sweet

kek karamel sweet


mmm... aku nak tayang sket kek karamel yg baru aku cuba siang  td.... fusss...!
pertama kali try tau..
kiranya tk ler perfect sgt menjadi tu ... kurang menjadi..
tp boleh lah ... sweet gitew ...
percubaan pertama kek yg unik ni, mencabar skit bg aku... mula2 buat tu macam tk yakin sangat,  resepi yg dh lama dalam simpanan aku ni memang teragak2 nk buat .. sebab tk paham bila puding karamel di bawah dan kek pulak di ats ,gimana tuh .. tak ke tengelam kan..
oleh kerana hari ni ada masa terluang sementara hero2 tu duk main2,
apa lagi aku cuba godek2 ini punya kek lahh..
wallahhh...
terjadi jugak... sedap ....!
masa buat tu, yg puding karamel di bawah.. terus tuang pulak adunan  kek atas tu..
tp yg uniknya kek atas tidak tenggelam ..
molek jew .. puding bawah.. kek pulak atas ..
ahakss..!!
 
 
 tahu tak ...? kek ni aku lupa nak letak baking powder ..
huhuu ... jadi kek nya tak berapa naik ..
mendap  skit .. yup takpe... next time pasti ku cuba lagi ..
biar lah orang laen dah lama cuba dh puas dah ..
biar aku yg merangkak-rangkak pulak ...
maklumlah 'ibu' baru belajar!
>_<

rupanya sikit buruk

 
irfan ~ duk menikmati kek
 
 
sini aku nak selitkan resepi...
sebagai rujukan aje..
 
 

Bahan:
 
karamel
  • 2 sudu besar gula
  •  * tabur gula dalam tengah2 loyang, 1 sudu air suam ..masak atas api sederhana.. biar gula hancur dan warna bertukar keperangan.. tutup api,biarkan ia sejuk..ketepikan.

 
 
 bahan puding
  • 4 biji telur
  • 500 ml susu segar @ cair
  • 70 gm gula
  • 1 sudu teh esen vanila
 
kek span (lapisan bawah kek)
 
  • 140 gm tepung gandum
  • 120 gm gula halus
  • 4 biji telur
  • 40 gm mentega (cairkan)
  • pewarna (kalau nak buat yg kaler2 gitu)
  • 1 sudu teh baking powder
 
 
 
Cara:-
  1. * karamel * - masukkan gula dalam loyang di tengah2 ,masak dengan api yg perlahan sehingga gula hancur dan agak perang ..kemudian tutup api, ketepikan ...
  2. Sediakan puding.. masukkan telur dan esen dalam satu mangkuk, pukul sedikit.. dalam bekas lain pula kacau susu dan gula hingga gula hancur.  kemudian tuangkan susu ke dalam telur tadi... kacau sebati dan tuangkan kedalam loyang gula karamel tadi.. ketepikan ..
  3. * kek * - asingkan putih telur & kuning.. pukul putih telur dengan separuh gula dan krim of tartar hingga kembang dan kental gituw (merigue) .. kemudian pukul kuning telur pula dengan separuh gula lagi hingga kembang dan jadi bentuk krim.. akhir, campurkan kedua-dua adunan telur tadi, pukul hingga sebati. kemudian masukkan tepung gandum sikit demi sikit.. masukkan pula baking powder, kacau hingga adunan sebati dan masukkan marjerin yg telah di cairkan. kacau lagi..
  4. Bahagi adunan kepada 3 bahagian, warnakan tiap satu .. kemudian tuangkan selang seling bahagian warna tersebut ke atas loyang puding tadi hingga habis..
  5. panaskan oven pada suhu 170 darjah ..masukkan air suam kedalam dulang oven ( cara water bath) letakkan loyang puding tadi ke dalam loyang air suam tu ..
  6. bakar selama 1 jam @ hingga masak.

ada faham tak resepi atas tu..
>_<


 
 
 
 

Singgah pantai ~~,












yg ni jalan2 petang kelmarin..
ke pantai airport seberang takir,
jumaat biasalah petang2 gi kuar.. dah lama tk ke pantai. ingat nak jugak main2 air kat tepi tu..
tp berombak sikit.. hero2 ni takut.. tak jadi lah gayanya..
jadi duk santai2 jew sambil tengok ombak
dan hirup udara pantai dan sambil tu juga makan sate ikan ... ngehngeh
pernah tak makan sate ikan ni..?
 



siapa pernah makan satay ikan ni...? cuba senyum... ehehee
ermm.. memang sedap tau satey ikan ni.. kalu makan tu tak sedar ralit dah abis..
satey ni ada dua sos.. pink gitu warnanya...
satu pedas dan satu lg tk pedas.. kalu untuk budak2 boleh lah tak pedas punya..
tp kalu aku ni suka campur jew.. kaw gitu..ahakss  !
biasanya satey ikan ada di jual di tepi2 pantai.. biasa pantai batu buruk pun ada .. lagi best sebab ada jagung bakar  juga..!
 
 


 

Thursday, December 13, 2012

renungan petang khamis..

 


sekadar renungan di petang khamis ....
 
6 perkara yg boleh menyebabkan manusia menjadi sombong ..!
kerana ilmu .. keturunan ...
kerana kecantikan juga ..  kekuatan atau kuasa..
malah kekayaan ( ini yg biasanya kan ..hu)
kawan atau kenalan ..
 
entry ringkas saja
tapi cukup bermanfaat
moga2 kita semua tidak tergolong dalam orang yg 'sombong'
apa kelebihannya yg kita dapat dari sifat sombong tu..
takde apa2 pun melainkan kita semakin hilang kawan ... kita di benci ..!
oppps... adakah aku juga orang yg sombong..?
oohh tidak...
 
 
 
(u,u)/
tegurlah daku....!
 
 
 
tak apa rumah kecil, sempit , sikit perabot .... asalkan penuh ,padat, dan banyak dengan ilmu agama ..
Allah tak akan pandang luaran itu, Dia hanya pandang 'isi' dalam sesebuah rumah itu sahaja...!
cukup bermakna kata2 atas tu ...




Nota kaki :
hanyalah sekadar perkongsian..takde kena mengena dengan sesape... kan indah jika kita saling mengingati..... hehehe....! hari ni khamis... suatu perasaan tenang bila khamis menjelma.... esok en.abang cuti (jumaat mmg cuti) ... jadi aktiviti dirumah sama2 di kongsi.... ! anak2 pun seronok..


Wednesday, December 12, 2012

blog di review - Terima kasih KZ

sy nak n3 skit pasal review blog ni..
 sy terlewat sikit tahu tau.. sorry ya KZ..
tak sangka pula blog sy di review oleh  KZ  ..
hehe memang suka dan terharu
sebab bukan senang tau orang nak review blog kita..
>_<
suka sangat..!
 
asyik sy BW blog kawan2 sy pun sampai lah ke blog KZ ni....
 
 
 
meh..
click ... kenal2 dengan tuan blog -KZ
 
 
pastu
baca punya baca..
yg last skali terpampang ini
 |
|
|
V
 

cam kenal jew kan...
muahaha... skali terkejut
cam nim bunyinya ," ehh muka aku lah..ni blog aku ..."  ekekek
cantik tak terkejut tuh....hakhak
 
oke..
TQ KZ..
 
 
wassalam
 
 
 

WW # 121212



12.12.12
cantik nombor ni kan .....!
nanti untuk tahun depan dan seterusnya
kita tak kan jumpa lagi nombor tarikh dan tahun secantik ini..
>,<
 
 
 
 
 

Tip kesihatan


ada betul  ke nim....?
 
mmmm..
yup kawan2 boleh juga kita amalkan...
untuk kesihatan kita..
^__^
 
 
 
 
 

Tuesday, December 11, 2012

Santai petang jew


enrty santai-santai jew ...
ni petang kelmarin..
tengok hero2 sy tu ....
sedang termenung apa agaknya ya..?
jauh jew kan....!
entah apa yg dipikirkn budak2 yg sebesar ni... hik
 

 
sekadar santai di waktu petang...
bawa budak2 nim jalan2 di taman shah bandar ...
di tepi benteng, berhadapan dengan seberang takir dan pulau duyong ...!
biasalah waktu2 petang memang ramai orang datang sini..
 
 
 
 
 
asyik sangat duk tengok tu ....
owhh.... rupanya bot nelayan ya sayang ...
|
|
|
v
 
 
kecil & comel jew kan...
muahahaa....!
 
 
 
 
 
 

Monday, December 10, 2012

segmen pendek : Tambah rakan bloglist dan follower


kali kedua join segmen dari Izzah Ismail
seronok juga join segmen seperti ini... pendek ,ringkas masa tapi padat u..!
sy ni bukan blogger yg tegar.. aktif ... ikut kesesuaian 'masa rehat' sy..
 jumlah follower sy pun memang tak ramai, tapi sy tak malu pun  nak ngaku.. memang sikit..jumlah follower sy yg tersayang setakat ni 203 orang..
^___^
 
cepat-cepat join ..
tamat 10/12/2012 jam 8.30
nk tahu lebih lanjut click banner bawah ye..
wassalam
 

Sunday, December 9, 2012

Monsoon Cup 2012 vs Banana Land







kelmarin 8/12/12 last acara monsoon cup 2012 di Pulau Duyong, Kuala Terengganu...
dan pelbagai acara di sana lah ... sampai jugak kaki aku ni kat sana yer.... kiranya ini kali kedua kaki ku jejak sini semenjak bertahun2 monsoon cup... padahal kampung sendiri jerk ... wahahah...  ini tahun aku boleh pergi sebab anak-anak  dah besar sikit dan aku pun tak berbadan dua.... ada banyak mood kiranya... tahun lepas irfan baru 9 bulan dan ada sikit masalah dan kiranya sibuk waktu tu untuk aku jalan- jalan sakan .... !
 
minggu ini cukup meletihkan bagi aku... minggu 'busy women'  kot hihii
ada  lihat iklan di tv yg banana land akan datang sini 7-8 dec ... so kelmarin last, aku nak gembirakan hati anak-anak.. huhu.... pasti mereka kesukaan....!
bersama-sama dengan anak saudara juga...
 jauh jugak parking keretanya..... kiranya waktu sampai tu huh dah penuh sangat2....
takpe lah demi anak2...heh.. 
 

konvo kereta yg aku minat sangat2 .... kereta Mini

 


 
 
 
ikhwan ketakutan naik beca ni ....





nampak tak kenderaan apakah atas tuh ..... itulah namanya beca ...hehehe....
memang disediakan untuk pelancong naik dan dihantar ke dalam sana ... tanpa bayaran ...
kami semua naik beca ni ,dia hantar sampai ketempat acara tu .. kalo nak berjalan lenguh jugak kaki di buatnya .... jauh juga tau....!

pemandangan
 
 






perkara yg paling aku kesalkan kelmarin adalah camera kesayangan aku nim...
tetiba ...... buat hal .... kehabisan bateri ..huaa....!
ingatkn bateri dah dicas penuh.. tup tap tup tapp tak boleh bukak ...
hadoii ... sedih tak dapat bergambar dengan pic yg berkualiti...
lepas tu terpaksa ler guna hp ajer .... pic lak kurang menarik ..kantoi..
so... lepas ni mungkin pic dah tak cantik dah...heheh

pas masuk dalam ... ' Boboi boy'
rm5 dewasa ... 4 thn ke atas rm 3....


 
tengok ..... irfan nak picit hidung pic boboi boy tuuuu....huhuu
 
maskot ... tengok si yaya tu... manis kan....!!


tengok pic sebelah kanan tu...belon ruang angkasa.... yg belon warna putih tu lah kami nak masuk dalam..... fenomena ... serammmm..!
|
|
v

tunggu giliran nak masuk

 










 
 
 
dan banyak lagi lah siri banana land ni ...
bola kampung ... canimals ... supertots .. dan lain2 lah
tp banyak sangat pic .... malas lah pulak nk upload banyak2 di sini ...
 

ada nampak tak siapa yg sedang tolong di dapur tuuu.....? muahahaa....




bersama maskot si ayam KFC


ikhwan takde sebab dia takmo begambo..... takut katanya............sampai nanges2 gitu.. hehe
 
 
 
dah...
oke bye... monsoon cup .. banana land... panjang umur tahun depan jumpa lg..!
wassalam