Thursday, December 13, 2012

renungan petang khamis..

 


sekadar renungan di petang khamis ....
 
6 perkara yg boleh menyebabkan manusia menjadi sombong ..!
kerana ilmu .. keturunan ...
kerana kecantikan juga ..  kekuatan atau kuasa..
malah kekayaan ( ini yg biasanya kan ..hu)
kawan atau kenalan ..
 
entry ringkas saja
tapi cukup bermanfaat
moga2 kita semua tidak tergolong dalam orang yg 'sombong'
apa kelebihannya yg kita dapat dari sifat sombong tu..
takde apa2 pun melainkan kita semakin hilang kawan ... kita di benci ..!
oppps... adakah aku juga orang yg sombong..?
oohh tidak...
 
 
 
(u,u)/
tegurlah daku....!
 
 
 
tak apa rumah kecil, sempit , sikit perabot .... asalkan penuh ,padat, dan banyak dengan ilmu agama ..
Allah tak akan pandang luaran itu, Dia hanya pandang 'isi' dalam sesebuah rumah itu sahaja...!
cukup bermakna kata2 atas tu ...




Nota kaki :
hanyalah sekadar perkongsian..takde kena mengena dengan sesape... kan indah jika kita saling mengingati..... hehehe....! hari ni khamis... suatu perasaan tenang bila khamis menjelma.... esok en.abang cuti (jumaat mmg cuti) ... jadi aktiviti dirumah sama2 di kongsi.... ! anak2 pun seronok..


15 comments:

Fiza Rahman said...

Mekasih atas perkongsian ilmu ni kak. Peringatan buat kita.

♥ أينوم said...

Alhamdulillah terima kasih diatas perkongsian yg sanagt bermanfaat ini!

yan's cottage said...

tq untuk info nie.....sama2 kita perbaiki diri dari sifat yang semua orang tak suka.....sombong dan bongkak...

Norhaizan hakim said...

nice info..
Tapi rumah kecil dengan keluarga besar tidak bagus juga..yg penting,bersederhana..itu amalan yg bagus.

nur said...

Insya Allah, harap boleh ikut resmi padi.... semakin tunduk bila semakin berisi :)

.:: Mrs Z ::. said...

Alhamdulillah..peringatan yg sgt berguna :-)

psttt : rindu cuti hari jumaat...2thn lepas sy dok kelate...dptla rasa cuti hari jumaat :-)

fairus mohamad noor said...

info yg sgt bermanfaat..Alhamdulillah..salam kenal dari mama3hero

N i e Z a said...

InsyaAllah kak..mg2 kita sume dijauhkan dr sifat sombong..

Kesuma Angsana said...

gd sharing tq

aizu's life said...

mmg best yg pasal umah kck tu.. kaya amalan better than umh besar yg 'kosong'..
thanx sharing :)

aTieYusof Family said...

Nice sharing Sally..
happy weekend...:)

rohayu osman said...

alhamdulilah... sharing ilmu pun dpt phala kan....

AkmaFaizal said...

haaa..thanks for sharing n selamat beramal buat smua.
Jgn peduli pandangan org pada kita, pedulilah pandangan Maha Pencipta terhadap hambaNya :)

Kakzakie said...

Betul tu Saly sebab walau punya 6 itu pun atas kehendakNya juga. Tanpa rohamn dan rohimnya kita tak punya apa pun.

NoEn said...

nice sharing