Sunday, November 4, 2012

ragam pagi ikhwan

hari ni ikhwan dah kesekolah.... dah 1 minggu tak pergi.. akibat tak sihat..

so, bila dah lama cuti seperti biasa lah,kemalasan ikhwan dah melanda.. huhu... menangis-nangis takmo pergi sekolah...  adoii,bab pujuk-pujuk marah ni lah menguji kesabaran mama nya ni... hampir 1 jam tau duk pujuk saja, akhirnya bila mama dapat idea tunjuk satu biskut dalam plastik yg baru jer beli semalam ,terus je dia senyap dari nanges dan capai biskut .... dan di letaknya dalam beg,katanya nak bawa sekolah... sempat lagi dalam nanges2... lepas tu  terus jew ikut abah nya...... kihkih
begitulah si ikhwan ni.... bila lama tak sekolah jew... gini lah ragamnya... tak abis2...
sabar jew laaa.....

biskut yg berjaya buat ikhwan kesekolah

sampai sekolah............... ikhwan mula nanges lagi..... psssst.... ikhwan kalu nanges memang kuat skit, bisingg.... tapi kalo di pasti biasanya memang tak boleh tunggu anak, nak pujuk ke.... kejap je cikgu akan datang dan terus dukung bawa masuk kelas .... abis cerita.. ekekeee....
sekolah ikhwan last hari khamis ni...8/11/2012 .... jadi hari last tu adalah hari penyampaian hadiah ...ikhwan mesti kena pergi tu ... tahun depan lah pulak sekolah pasti untuk 5 tahun...
bye ... bye ...  & slmt bercuti
 
inilah budaknya yg suka nanges kuat2....... si ikhwan haiqal ....
 
 
 

8 comments:

aTieYusof Family said...

hihi...
nangis2 pun hensem bah..
erm.. tak sabar juga nak anto Pa'e sekolah..
mcm mana lah ragamnya nanti... hehe

ieja amieja said...

bdk klu dah lama cutinya mmg meragam bila nak ke sekolah blk..

mama_saly said...

hahaa...yg suka nanges & mengamuk yg tk tahan tu..
oo..pa'e tahun depan dh bleh sekolah ya..elok juga tu..
betul kata atie,mmg suka & tak sabar nk tgk anak mula skolah..saly pun sama bila ikhwan mula skolah,kita pulak yg sedih & xcited sgt..~__~

mama_saly said...

betul tu eija.. budak2 mmg gitu kan..dah terasa best duk rumah,main2.. kalau sebut pergi sekolah je terus muka moody..hehe.:)

Nora Karim said...

macam tu la anak2.. kena umpan dengan benda baru ok...

mama_saly said...

betul 100%..hehe..
kalau kasi 'umpan' gitu pasti jadi semangat sikit..

emma said...

Mmg pening... Ragam mase kecik lain, dah besar sket lain, tp itulah buah hati pengarang jantung ^_^

mama_saly said...

hihii..memang benar..ragam masa kecil mghiburkan..bila dh besar nnti tk tau lak camne ya..moga2 bila besa nnti mereka tetap 'mhiburkan' buat kita.. anak2 tetap pengarang jantung..:)