Tuesday, November 6, 2012

akaun ASB bawah 12 tahun (TING)

 
 
dah lama hasrat nak buka akaun simpanan untuk anak-anak ....
tapi asyik terlupa je..
baru ni ada pergi pejabat pos di Terengganu ni.. ada hal sikit... sambil itu aku tanya staff pejabat pos tu ,ada ke tak akaun bank simpanan ASB untuk kanak-kanak.... jawapannya ada .... tapi  kalian semua mesti dah buka akaun untuk anak- anak kan .... aku je yang baru nak buka.. ehee...
terus aku minta borang  2 helai ...  untuk ikhwan satu dan irfan satu .....tak perlu lah lagi berkongsi akaun dengan mama nya ni ..=)
untuk buka akaun simpanan kanak-kanak umurnya mestilah 6 bulan ke atas ... bawah dari 6 bulan tidak boleh lagi.... kena tunggu dulu lah sampai 6 bulan ... oke....
 
 
 apa yg perlu nak buka akaun ni :-
 

 
1) borang seperti di atas ini ... perlu isi
2) salinan (fotostat) dan asal kad pengenalan penjaga (ibu, bapa atau penjaga)
3) salinan (fotostat) dan asal surat beranak anak
4) duit - minimum RM 20 ...
5) umur anak mestilah 6 bulan ke atas
6) tidak perlu tanda tangan atau cop jari anak tapi tandatangan penjaga
(pssst... tak perlu bawa anak laa)
 
 
 
 
wassalam
 
 
 
 

6 comments:

Nazayiena said...

Asb kak nurul x buka pun utk anak2.....

aTieYusof Family said...

Memang bagus buat simpanan utk anak2..:)
persediaan utk masa depan depa...
sy buka akaun Tabung Haji utk Pae..Baba nya yg beria2 sgt nak buka kt TH.

mama_saly said...

k.nurul x buka lg..samalh sy baru je buat kelmarin,
buat akaun utk masa depan anak2..ni pun sy bru je sedar..hehe

mama_saly said...

oo tabung haji bleh juga ya..
nnti lah dilain umurnya bleh buka juga tu TH..
tm kasih atie sudi share..
^__^

Khairul Bariah Salleh said...

terima kasih saly atas info..sy pun x smpt nk wat asb utk qusyairi lg..ari tu kwn ade bgtau, tp bila keluar, asik terlupa nk bwk surat beranak dia..selama ni tumpang akaun asb mama je..:-)

Erin Salim said...

Maaf kalau bertanya...boleh ke guna salinan sijil brank saje.sebab ank saya tgl bersama atuk nya diseremban..manakala saya bekerja di jb?