Monday, September 24, 2012

tentang sahabat







untuk membina sebuah persahabatan terkadang mengambil masa bertahun2 lamanya ...
tetapi untuk memusnahkannya mungkin mengambil waktu tidak sampai sesaat pun .
untuk itu jujur dan ikhlas adalah kunci dalam setiap persahabatan..insyaallah..

persahabatan itu seperti mata dan tangan..ketika tangan terluka mata menangis...
ketika mata menangis tanganglah yg menghapuskannya..
 dan orang yg mengenali benar sahabat2nya ialah pada waktu dia dalam keadaan susah....

sahabat yg baik adalah sahabat yg berani membetulkn kita ketika kita berbuat kesalahan sehingga kita tidak hanyut didalam kesalahan dan dosa ...

persahabatan yg akrab tidak dapat dipisahkn melainkan dengan kematian ..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




sedih juga aku di buatnya bila berbicara soal sahabat....
korang ada ke kisah2 yg sedih....?
kalu untuk diri sendiri, pernah juga ada sorang sahabat ni... aku gelarkan sahabat.. bukannya kawan..
sahabat yg sedari kecil2 dulu .. bermain... belajar bersama ....
tapi bila dah hampir2masing2 nak kahwin.... terputus tanpa sebuah kata ...
entah apa silap salah diri... rasanya dah buat yg terbaik untuk sahabat..
sebab aku memang terlalu sayang dia .. aku ingin jadikan dia sahabat dunia akhirat ..

padahal dia teman sekampung ..rumah pun di kira dekat juga...
nak jumpa pun memang susah .. ibarat jauh beribu batu ....
bila sesekali terjumpa ,sudah tidak semesra dulu ....
setakat bertanya khabar....
dan pergi gitu saja....
entah .....
 tak apalah... aku tetap mendoakan yg terbaik buat dia ..
dan harap suatu hari nanti kami akan akrab semula sebagai sahabat....
keajaiban mungkin ada ....


 
 

2 comments:

fiza said...

nuce sharing.

Dunia 0cu ^_^ said...

sabar..
sebab manusia x sama sikapnya..
bab kata pepatah,rambut jew sama hitam tp ati laen2 (tp leni rambut mcm2 kaler dh.. huhh)
@____@