Sunday, September 2, 2012

majlis aidilfitri di PASTI

 
 
 
 
 
 
Hari ni sekolah ikhwan.. Pasti As-Sabiqun mengadakan majlis Aidilfitri ....
masa pulang sekolah khamis 2 hari lepas, ikhwan bagitahu ada surat dalam beg nya .. jadi mama nya seperti biasa lah selongkar beg ikhwan bila tiba rumah ... memang ada surat ... itu... surat yang di atas tuu ...
jadi pagi2 lagi seperti biasa ikhwan bangun hampir jam 7 pagi ... ikhwan memang sentiasa bangun awal dari kecik2 lagi.... jadi, 7.30 dia mandi... dan pakai baju raya 1 syawal baru2 ni... hehe.. siap bersamping lagi .... segak bergaya .... suka sangat ikhwan bila di sarungkan baju raya ....
untuk di bawa ke sekolahnya.. mama ada simpan sedikit lebihan biskut raya baru ni ... tapi tak banyak.. sikit .. yang ada cuma almond london dan conflake madu ....
dan aku buat kan sikit apam coklat ... bukannya sengaja nak buat ... sebab kuih raya pun sikit kesian ikhwan nak bawa kuih ... kebetulan ada lebihan papercup buat kuih baru ni.. dan ada serbuk koko..cip ... dan taburan warna warni tu .... aku pun buat lah ... sengaja tabur warna warni atas tu .. budak2 pasti suka .. jom tengok resepi di sini   Apam Coklat
mama nya tak pergi sekolah ikhwan.. majlis cuma untuk budak2 sekolah jer..
jadi sekitar majlisnya tak ada lah aku letak sini ..


 
 
 sempat berposing sebelum kesekolah.....

pulang dari sekolah.... ini yg dibawa pulangnya .... angpow dari cikgu ikhwan.... huhu

 

6 comments:

maszmadi said...

salam kenal,

wah ikhwan hemsem, dapat duit raya dari cikgu yerk, mesti seronok kan...

Norzie hany said...

Salam lebaran Saly.
Segaknya ikhwan berbaju melayu.

yan's cottage said...

eh....!!!!macam mana boleh sama pula dengan anak yan dapat duit raya sama pula sampulnya ikhwan belajar kat pasti ke...!!!!!

mama_saly said...

salam kenal juga masz.. tu la, ikhwan suka sangat dapat duit raya,balik buka sampul terus letak lam beg raya dia..hehe

mama_saly said...

salam lebaran juga sis.. ehehee.. budak2 kalu pakai baju melayu & baju kurung memang sweet tengok, mengalahkn orang2 dewasa kan..:)

mama_saly said...

ahahaa.. betul tu.. ikhwan bljar pasti.oo.. anak yan belajar pasti juga.. jadi, sampul duit raya pasti sama lah dengan negeri lain kan..