Monday, September 17, 2012

Lagenda "Pulau Duyong"

 
 

 
bentuk Pulau Duyong

 
 
aku tertarik nak entry tentang tajuk di ats tu ..
maybe mungkin aku sendiri berasal dari Pulau Duyong atau cerita lagendanya ....
mungkin real atau hanya sekadar mitos ...aku pun tak tahu ..
... tadi aku buka facebook ... duk jalan2 di pacebook hak milik Pulau Duyong .. asyik duk jejalan baca kisah2 orang2 kampung sendiri ,tetiba terbaca satu kisah beserta dengan gambarnya sekali ... yg di petik dari sebuah akhbar metro yang ada mengeluarkan kisah lagenda tu .... jadi aku nak abadikan di blog ini..... tak kisahlah andainya kisah lagenda itu mungkin tidak wujud di sebalik kewujudan pulau duyong .. atau memang ia benar2 berlaku ...
yup ... layan foto2 di bawah ...
^__^
 
 
,
,
 

 
 









oke ....
begitulah alkisahnya ....
Pulau Duyong ..
menarik atau tidak ..
ada yg percaya atau tidak .... ?
 
walo ape pun di situlah tempat kelahiran ku ..
di pulau yg zaman aku kecik2 dulu tak de apa2 ...
membesar dan bermain2 di situ ..
suatu ketika dulu
nak kebandar pun naik bot penambang ...
tapi sekarang perubahan dah hampir 80 peratus ....
segalanya lengkap ...
terkenal dimata dunia ...
walopun namanya tak sehebat yg lain ....
^__^
 
 
 
 
 
 

5 comments:

Ena's Palace said...

wahhh...blog da berwajah baru...cantik

Humberto Dib said...

Es la 1° vez que vengo a tu blog, me gustó mucho, con tu permiso, me anoto como seguidor.
Un abrazo desde Argentina.
HD

Riena Haiqal said...

bahasa apa kat atas tu? dari Humberto Dib tu.. hehehehehehe..
ada juga follower dari negara lain ye..

lagenda tu. menarik pula baca kisah lagenda ni

mama_saly said...

ehehe... tu lah suka sangat tukar wajah blog..nanti akn datang tentu lain plop..ekeke..^_^

mama_saly said...

hahahaa...entah..saly tk paham..kena blajar bahasa dia tu nk thu juga apa yg di kta..:)