Friday, August 24, 2012

raya ke-5

hari ni dah pun masuk raya ke-5 ..kejap jer kan ... tapi hangatnya syawal masih terasa ..
dan ada juga terima undangan kenduri perkahwinan .. alahai... ramai juga yg naik pelamin syawal ni .. meriahnya .. tadi pun dah banyak tempat aku pergi kenduri.. sebelah ibu .. rumah terbuka pun ada ..... best duk isi perut ajer aku ni .. nanti abih syawal baru duk rungut..... berat badan naek .... huhuhuu ... aku ni nak control2 .... tapi bila tengok jer hidangan yg menggoda2 mata ku ini.... terus jer ngap..ngap... tak kesah lah.... bagi aku, masa syawal ni jer nak merasa kuih muih.. pelbagai hidangan segala .. .. tapi berpada- pada lah .. bagi orang yg ada penyakit kencing manis ke.. darah tinggi ke atau apa ker .... berpada2 lah... ini pesan ku...ehehee....
tengah hari tadi pegi kenduri kahwin saudara sebelah ibu .. tengok pengantinnya, wahhh.. serba hijau gitu .. hijau lumut2 sikit ... cantik sangat2 .. teringat aku sanding dulu pum serba hijau.. huhu... tiba2 hati aku terdetik gatal, bila tengok pengantin ingin rasanya aku ulangi saat2 naik pelamin bersama suami dulu2 .. sob3 ... berangan yg melebih2 lak aku ...!!
aku entry tanpa gambar disini .. tapi rasa tak syok ar kalu citer tanpa gambar ....
tapi hari ni memang tak ambil gambar langsung ... terlupa ...
sibuk kesana sini ... camera terus di lupakn ..
 
yup.....
dah nak tido..
esok nak beraya di kota bharu ... pegi umah saudara sebelah hubby lak ....
mood raya lama tahun ni .. maklumlah kebanyakkan start kerja hari ahad ..
.....................................................
 
 
 
 

2 comments:

Ena's Palace said...

tul la...ramai yg kawen time2 raya ni...
ank buah sy pun kawen ujung minggu ni...raya petama dorang da sibuk2 menjemput sambil beraya...2 dalam 1

saly@mama-i said...

betul tu ena.. zaman skrg org kawen time2 cuti dan hari2 penting.. lg2 cuti skolah,budak2 cuti,tp yg nk naik pelamin lak yg sibuk .. hihihiii