Tuesday, August 7, 2012

lagu raya ..!!!!!

Hari ni dah masuk 18 ramadhan ..
bermakna dah tak sampai 2 minggu kita nak syawal kan ..
dan tetiba pagi tadi  terasa nak buka radio.. kuar  lagu raya .. first untuk tahun ini aku dengar.. tapi mungkin dah banyak hari lagu raya berkumandang kan .. aku je yg baru dengar .. selalu jek ketinggalan..!!!!!   huhu..
dah macam esok nak raya rasanya... kalu dengar yang happy, ingat tak sabar nak raya......... rindu nak jumpa sedara mara.. nak bersalaman.. rindu nak makan segala kuih muih.... happy kan ....??
tapi kalu berkumandang je lagu yg sedih2.. terasa sayu sangat2 ..
aku ni memang berjiwa sentimental skit.. sikit2 ingat  zaman kanak2..
zaman masih bersama family .. bersama ibu.. ( aku hanya punya ibu.. ayah...?? aku tak pernah merasa beraya dengan ayah .. ayah meninggal waktu aku baru je umur 5 tahun...) 
  :(
ingat pula bersama adik beradik .. aahhh... aku memang sedih ... tentu korang jugak gitu kann..  teringat adik beradik yg tercinta .. masa tu memang happy dengan ragam2 .. sekarang banyaknya dah kahwin n berkeluarga ..
tinggal lak masing2..  dan paling sedih adik beradik aku dah 2 orang meninggal..
terasa bagaikan semalam berlaku.. sedih memang sedih.. lagi2 time nak raya .. teringat segala nya... tapi bila duk termenung dan imbas semua tu.. hanyalah sebuah kenangan .. kenangan yg terindah............!
dah laaaa... tak mo sedih2.....

~~~~~~~~~~~~~~~~
dan sekarang aku dah pun ada family sendiri..
suami dan anak2...
anak2 pun belum ngerti apa  tu raya...
hehehee....
nanti yer sayang.. bila anak2 mama semua dah besar sikit..
masa tu anak2 mama tentu gembira ..
seperti zaman mama budak2 dulu ... duk kumpul duit raya
waktu raya kanak2 lah yang paling gembira ..

^___^
melalut yg entah apa2 n3 nim..
pose pom baru 18 hari..
dah sibuk2 citer pasal raya ..
nak feeling2 tunggu lah time esok nak raye..
hapalah engko saly
hanya ngomelan untuk diri sendiri.....
peachhh....




4 comments:

mummycda said...

sama la ida baru dgr sekali...tue pun buka radio sinar fm...hihi...dah bukak lagu raya nie mood nak beraya terus mai.....

saly@mama-i said...

bestkan dgr lagu2 raya..pose pun bersemangat.. kalu dengar cam esok dh nk raya jer...hehehee...

izan mama mia said...

yerlah..kenangan time bebudak mmg best....masa nie..kalau dok kenang kisah dulu..mmg senyum simpul..heheh....

saly@mama-i said...

betul tu izan..zaman budak pling gmbira..hehe..duk kumpul duit raya yg ptama skli.. rasanya ingin ke zmn kecik2 dlu..tp apakn daya,mustahil..hihii