Sunday, August 19, 2012

1 syawal

selamat hari raya .....

1 syawal
,
,
,
,


bergambar di pagi raya sebelum bertolak raya umah ibu di pulau duyong ....
 
 


sempat ambik pic dalam kereta.. kesian ikhwan tak nampak belakang...
nampak pic tangan jer dua ....:)

 



 

kedua teruna ku ....

tahun ni 1 syawal  hijau .....hijau ......


beg galas anak2....
tengok si irfan .. sampai umah nenek nya asyik  nangis.. nangis.. nangis ..
nak dekat dengan mama nya ..  sampai umah tokmi dia pun asyik nangis2 ..
nangis 1 syawal kot .. hehehee
 
 
 
ini sebahagian anak saudara aku , abang sulong punya anak ...
nampak tak yg berbaju kurung biru 3 orang atas kerusi tu, itu kembar 3 ...
dah besar 5 tahun .....
 

family ...
tak sempat nak pic gambar keluarga besar ... masing2 sibuk ....


biasa 1 syawal, satu 'kewajipan' ibunda buat nasi dagang ... huhu .. saat2 yg paling aku nantikan nak merasa nasi dagang ibu ... sedap sangat2 .... dari aku kecik2 dan sampai lah aku dah punye anak 2, ibu aku masih lg mengekalkan tradisi buat nasi dagang ... saudara mara yg datang umah ibu memang akan makan  .....tapi pic nasi dagang aku lupa nak ambil .. hehe .....


family mertua ....
tak cukup lg ahli keluarga, entah pergi beraya  dimana..
tengok irfan masih nangis2 tu .... huhuu

mertua pulak, kalau 1 syawal menu utama nya mesti satey dan nasi himpitnya ...
huhuu ..... satey umi memang sedap.... sedap... sedap....
saat ni pun aku tertunggu2 nak makan satey mak mertua ......
sewaktu mula2 jadi menantu dan sampai sekarang umi memang akan buat satey untuk raya pertama ....
best kan.................


sebagai simpanan kenangan di hari raya ......




2 comments:

nur said...

canti baju sedondon hijau :)

the fikirman said...

happy eid fitri kak semanis mama :D