Tuesday, July 17, 2012

Duit kertas baru ....

Duit kertas baru
RM 1, 5, 10, 20 & 100 ..
cuma dari google jer ni ...

Hari ni duit kita dah bertukar ganti lagi ..
 ...mula di edarkan hari ni.. dan nampak 'cute..' dari duit sebelum nim..
Bila lawa rasa sayang lak nak guna .. eheee .. bila sayang lak kita akan berjimat cermat ...
Dengan ini akan dapat memupuk sikap berjimat cermat di kalangan rakyat kita juga ... betoi tak ..?
hehehe .. saja2 je ler...

RM 1
RM 10

RM 5




tengok duit kertas RM20 

kenangan..
ini duit RM20 yg lama ...
depan belakang ..
masih kah korang semua ingat pada RM20 ni ..


RM 20 kembali lagi .....

RM 20 baru..
kembali lg menggamit nostalgia lama!
Lawa kan ..

dulu2 sempat jugak aku pegang duit RM20 ni .. warnanya coklat .. rasa sayang sangat2 bila dapat duit ni dulu ..



RM 50
RM 100


Hari raya nanti bole lah pakai duit raya baru niih...beraneka warna .. buwat angpau ..!..:)




6 comments:

ummiarissa said...

kalau nak bagi duit raya kena bagi warna biru je lah...warna-warna lain budak2 tak pandai pegang nanti hilang...he he he

saly@mama-i said...

hahaha... betol3 tu.. kalo ank kite dapat yg merah ,yg tu kasi mamanya yg pegang.. nnti ilang lak..ehee.:D

mummycda said...

hai...salam kenal....ida pun baru dapat tapi RM10 jer la....tapi cantik kan warna dia......hhmm raya nie best la budak2 dpt duit baru cantik lg....hihihi

maszmadi said...

salam kenal,

erm memasing cerita pasal duit baru ni kan, masz x dpt pegang lagik, ada sesapa nak bagi duit baru ni kat masz x?... hehe

saly@mama-i said...

salam kenal juga ida.. mm.. memang cantik n lawa duit ni ..tntu meriah raye nnti dgn warna warni duitnya ..ehee..:)

saly@mama-i said...

tu r masz duit masih panas2 lg ni..rugi x dpt pegang & merasa tau.. nnti saly hantar erk.. heheheee