Friday, June 22, 2012

ohh .... raja buah..!!!!



tengok buah durian kat atas tuuuu .......!
haaa..... buah ini lah yg buat aku angau2 nak makan ...
sekian lama aku pendam nak makan .. baru sebentar tadi aku dapat merasa ... huh ...
lama betol aku tak merasa si raja buah ni .. manakan tidaknya, bila ingin nak beli jer.. macam2 .. anak demam lah ... selsema .. makan ubat ... bila baik ... mama nya plak ..........
dah tu bersambung pulak ke en hubby ...
hari ni elok jer semua dalam sihat ... so ..apalagi tak lepas peluang beli durian ...
walau dapat 2 bijik jadi lerr .... satu kilo rm8 ...
 dah pilih2lak tu  jadi 3 kilo .... rm25 ...dapat 3 biji ..  bagi mertua 1 biji ..
dah mertua tak moo banyak2 .. ehee ..




isinya ni laa yg buat aku geram ... rasa yg manis berlemak ...
nak buat santan durian tak jadik..
tak tahan tengok isi gitu abis 2 biji sekaligus ..
huhuu


amboi saly .... sampai biji durian ko nak tunjuk ...!
kakakakaaa
simpan sebagai kenangan .....!
......................................................................................................
elok2 hari jumaat ni, seperti biasa lah hari minggu pergi keluar jalan petang2 ..
tadi mula2 tu singgah di pasar malam di tanjung, kat padang shah bandar ...
 pastu lalu kat pasar kedai payang ... oooo.. terliur tengok deretan buah2 durian nim ...
tapi tak dapat nak berhenti sibuk sangat ...so .. terus je pergi kat pasar cabang tiga ...
 terus beli jer la durian ni .....


ikhwan dan irfan lak mula2 rasa tu macam2 reaksi muka tak suka dengan rasa durian .. irfan lak pertama kali merasa ...mula2 tak moo ...dah tu suka lak ...


 irfan ..mula2 nangis tak moo



pastu elok2 saja makan sendiri...



ikhwan memang suka bersuap .. huk huk





4 comments:

ini kesah 0cu ... dunia 0cu said...

eeee durian.cedap r sis.nk cikit..hehe

Nasuha said...

Tiba2 rsa teringin nk makan durian..

saly@mama-i said...

@ini kesah 0cu ... dunia 0cu

hehe ada gk sket ocu..tp jadi tempoyak dh.. kihkih..sedap mkn dgn kuah singgam cicah budu..sop3

saly@mama-i said...

@Nasuha

yup dear.. kalu musim buah durian ni lah mmg rugi tk merasa..hehe