Saturday, June 16, 2012

mood sedih ..:(


keadaan aku dalam mood sedih sangat2 hari ni..
balik jer dari hospital .. terus kemas2 rumah yg bersepah sangat ....
cuci baju yg berlambak tu...
lepas tu sekarang bila dah selesai semua...
 aku terus capai laptop dan terus jer aku menuju ke blog aku...
ingin sangat2 aku luah di sini..
tubuh letih usah di kira ..
perut lapar tak ku hirau ...!

.. anak aku ikhwan masuk hospital ..
masuk wad ...
ikhwan dah demam selama 8 hari tapi suhu nya tak turun2...
tinggi sangat..
selepas maghrib kelmarin ...
belum sempat apa2 aku dah ke klinik sebab tengok ikhwan dah tak bermaya sangat2 ....
so.. bila pergi doktor periksa suhu nya dah naik 39.1 celcius .. sebab sebelum tu dalam 3 hari sebelumnya 39.0...
bila dah makan ubat suhu makin naik...
jadi lepas tu doktor pun terus masukkan ubat demam tapi masuk ikut punggung nya..
sebab bila makan ubat pun suhunya tetap jer gitu.. kesian tengok anak mama ni..
tak pernah pun gitu sebelum ni.. asyik termenung jer ..
dan merungut sakit kepala ..dan makan muntah ...
 ingat kan dah lega laaa bila pulang dari klinik .. sebab tubuhnya terus jer turun suhu..
dah kurang sangat2 panas..
 sempat jugak pergi beli belah di sabasun hyper runcit..
sebab ikhwan nak abah nya belikan lori ..
sampai jer rumah ikhwan sempat ler main2 lori barunya..
pastu terus tido dan aku tengok ikhwan berpeluh sangat2 .. sampai 2 kali tukar baju .
fikirku mungkin itu peluh tandanya dia dah nak sihat..

Lepas tu.. abahnya terjaga dari tido jam 3.30 pagi..
sebab tengok ikhwan macam meracau..
hampir jer 4.30 pagi ..
kelihatan ikhwan menggigil dan tangan kaki semuanya sejuk dan pucat..
cik abang pun kejutkan aku dari tido.. aduh terkejut sungguh2 aku rasakan..
 perasaan tak sedap hati.. sedih tak keruan di buatnya..
terus jer siap2 dan pergi ke klinik Intan 24jam yg berhampiran ..
suhu nya dah angka 4 .. terus doktor masukkan sekali lagi ubat demam yg ikut punggung tu...
doktor bimbang kan terjadi sawan ......! doktor buat surat refer hospital masuk wad ..
alhamdulillah lepas beberapa minit ikhwan di masukkan ubat , kelihatan segar sikit..
terus ke hospital .. dan ikhwan sekarang di tahan di wad ....




















seharian aku jaga ikhwan ..
 irfan pulak aku tinggalkan di rumah Tokmi nya .tapi separuh hari saja .. sebab tak boleh lama2 ,si irfan menyusu sepenuhnya ..
perasaan aku berbelah bagi antara keduanya ..
hati risau pada ikhwan ... di masa lain lak kesian irfan di tinggal.. nak menyusu .. !
Ya Tuhan ... tabahkan lah hati ku ini.....

sekarang... untuk waktu malam aku terpaksa pulang untuk irfan ..
aku tinggalkan ikhwan di hospital dengan abah nya..
ikhwan tak mahu mama nya pulang ..
menangis -nangis....!
nanti yer sayang ..............esok mama akan datang lagi
jaga sayang ..bagi semangat pada sayang ..
siang tadi suhunya dah oke.. 36.8 .... lega dah..
tapi sebentar tadi abahnya call .. suhu ikhwan tinggi semula..
39.0...............
aaahhhhh.... hati ku sekarang ni sebenarnya tak keruan ..
ingat sangat ... rindu sangat ... sedih sangat ...
sedih ingat dia menangis bila tangannya di cucuk jarum untuk ambil darah dan masuk air ...
sedih bila dengar rengekannya .. sakit mama...!
sebutir nasi belum ku telan hari ini..
hilang selera bila ingat dia ...


Ya Allah ...
Kau tabahkan lah hati aku .. tenangkanlah aku dalam menghadapi
ujian dari-Mu ini...
Berikanlah kesembuhan buat anak aku ikhwan ...
kuatkanlah semangat dia Ya Allah ...
amin .....



Teman2 ....
andai terbaca bagi lah titipan semangat buat aku ......





4 comments:

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

Aduhai mmg susah hati kita dibuatnya bila anak sakit.., Bykkan Doa,
Moga Ikhwan cepat sembuh ye..AMIN.

seharum mawar said...

semoga ikhwan cepat sembuh ye...kuatkan semangat...

ini kesah 0cu ... dunia 0cu said...

ikhwan.......
ocu doakan ikhwan cepat2 sembuh ye...dop sabor ocu nk main ngan ikhwan..muahh cyg dari ocu..

saly man said...

@ sweetmama@Eija ZaQuaNZIQrY

@ Seharum mawar

@ ocu

Thanks yer semua...ats doa dan smangat ...