Friday, May 4, 2012

Restoran Lempeng


lama deh  tak update blog nim.. bukan lame sampai berbulan-bulan .. hehe..
 baru seminggu.. rindu gakk..
sempena hari pekerja baru- baru ni 1 mei ..  ada pegi jalan2 ..tapi baru sekarang nak entry ..
sibuk sket ... ( seorang mama yg busy dengan anak2 .....) ngehngehh

cuti baru ni .. saja2 jalan ...
cik abang yg cuti ..(aku pun cuti gak .. off dari memasak..!...huk hukk) ... punyer lah panas cuaca hari tu kan ....? aduh tak betah rasanya duk dalam rumah ....
bercadang nak jalan2 pagi tapi malas pun melanda diri ku ..kepala ada fening2.!
Lepas zohor ... keluar lah kami sekeluarga .. jalan2 ... yang aku suka nya kalo cuti ,sebelum mula nak jalan2 tu tentu kami akan singgah di restoran lempeng ... terletaknya di Marang, kuala Terengganu.. macam sudah menjadi ' kewajipan ' kami lak ... dari dulu2 dating dengan cik abang dan sekarang sampai dah punye 2 anak ... memang di situ singgahnya ..





Restoran lempeng ....


entah di mana keistimewaannya ..... mungkin menu nya .... lempeng .... dan suasana kedainya .. aku juga suka dengan kedainya yg hampir dengan pantai .... ohh ... pantai Terengganu yg indah .....!

di restoran ni ,
Aku paling suka lempeng dan pulut sotong nya .....  dan ...air nyior (kelapa) ...
kalo cik abang aku memang tak lepas peluang order air 'Tuak" kegemarannya .....
Aku memang tak suka air tu .... katanya sedap dan segar  ....!



 ini lah airnya ....



air nyior ...



Lempeng nyior ....












hurmmm ...duk pilih ape tuh ...





yang pastinya .. banyak lagi menu2  di restoran ni ... cuma namanya saja restoran Lempeng .... tapi kedainya seperti kedai makan kebanyakkan lah ...... hehe ...
dah ... cukup itu saja yg nak ku citer kan .....
wassalam ....










No comments: