Tuesday, April 24, 2012

kerana mu apam polkadot ... !

Apam polkadot .. dot .. dot ...
entah apa yang mendorong ku untuk buat apam polkadot ni .. mungkin dari lihat polkadot teman persejuangan blog aku ni  Seharum mawar ... di facebook nya Pepatung Biru ..... yg di buat istimewa untuk besday anaknya .. Adam Haikal .. jadi semangat semula aku ... TQ maa ..
ni dah masuk kali ketiga aku cuba ... 2 bulan lepas pernah ku cuba ..namun tak menjadi ..mungkin perasaan malas menjelma waktu tu ...yg kedua aku buat kelmarin ... punyer la tak cantik dan berkedut polkadot ku .. entah mana silapnya ...dan hari ni baru berjaya dan menjadi sikit polkadot ku .. ada rupanya ..huhuuu .... walau tak sehebat mana .... tapi b0leh laaa ....tengok resepi di sini yer Apam polkadot with strawberry filling ..



















hahahaa ... hambik .. dah jadi ladybird ...




aku nak tunjuk skit apam polkadot ku yg ' dok jadi mareng ..' .. haa ! kan dah keluar di alek teganu aku ... jangan gelak2 eyy .... 




polkadot ku tak cantik dan berkedut dut dut plak ....


silapnya mungkin ' pukulan ' ku pada adunannya sekejap sangat dan tak gebu .. kihkihkihh ...


sebelumnya aku carik resepi di internet ni lah .. ada aku pegi kat blog sorang tu aku cuba resepinya .menjadi cam diatas tu berkedut ... tapi rasanya sedap tapi ..tapi .. kureng lembut ...
hari ni plak aku ubah skit resepi dan aku buat ikut ' citasa aku ' sendiri ... aku kurangkan tepung gandum ,tambah susu dan cara pukulan adunan tu ikut step2 sendiri ..kiranya tak berserabut sangat .... dan bila menjadi aku suka sangat .. bila dah siap jadi sayang pulak nak makan c0mel - c0mel ni ... hehe..


kebetulan plak anak saudara aku ada datang .. teruja sangat dia tengok aku buat ... polkadot kesukaanya corak lady bird sampai berebut2 dengan ikhwan ........... siap nak bawak balik lagi s0 ... aku bagi lah dia satu bekas polkadot ni ....  


cik ngah bagi ke Rafiq ni .... Rafiq  pilih sendiri ..



budak ini lah anak saudara ku (yang di depan skali - Rafiq ...) yg di belakang 2 orang lg budak tu anak aku ...







No comments: