Saturday, March 24, 2012

Kek c0klat c0ffee ...

wahhh ..kek lagi .. kek lagi ...
hari ni aku buat kek coklat tapi di campur dengan serbuk kopi ....pelik skit ..cuba2 ...hurmmm ...merojakkan kek coklat ...atoi ....
kek ni pula bukan di kukus macam sebelum ni tapi di bakar dengan oven plak ...rasanya menjadi jugak lah tapi rupanya tak secantik dan sesedap rasa ...dan .. bila di rasa kek ni rasa macam capuccino pun ade ..kopi dan coklat pun ada ...nyummy... best lah juga dapat merojakkan kek ..hehee ..ada sesape nak tengok resepi ada di bawah .....Jom intai2 ......yup




kek coklat coffee



bahan2:-
  • 3 biji telur
  • 1 1/2 cawan gula
  • 1 cawan minyak masak
  • 2 cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan serbuk kopi ( di ayak )
  • 1/2 cawan serbuk koko
  • 1/2 cawan milo
  • 1 sudu teh baking powder
  • 1 sudu teh soda bikarbonat
  • 1 sudu teh esen vanila


cara2:
  1. pukul telur dengan gula hingga kembang
  2. masukkan minyak masak dan pukul lagi hingga sebati dan kembang
  3. masukkan pula tepung gandum ,soda bikarbonat ,baking powder dan esen vanila..kacau hingga semuanya sebati...
  4. masukkan pula serbuk kopi ,koko dan milo ..kacau lagi biar rata.
  5. sapukan minyak pada loyang yg sesuai ataupun lapik kan kertas minyak ... tuang adunan tadi ..
  6. kemudian bakar pada suhu 180 darjah celcius selama 30 minit atau hingga masak .
  7. selamat mencuba ...













No comments: